Mr_Stian
Heisann folkens. Jeg har en Scand Classic med en VP MD21A motor som jeg totalt overhalte i vinter. Har ikke brukt den veldig mye i løpet av sesongen men den har fungert meget bra helt til i dag. På sist tur vi var ute så begynte lavtrykks diesel pumpen å lekke. Så jeg byttet denne samt olje og filter siden det nå begynner å nærme seg vinter.
Temperaturen har i sommer holdt seg dønn stabil hele sesongen. Uansett turtall. Men i dag så nærmer den seg rødt bare jeg gav på litt. Fikk den heller ikke ned nesten bare ved å gå tomgang.
Jeg har sjøvann filter med klart glass. Kjøpt på maritim. Jeg ser det kommer vann her. Kanskje litt mindre enn normalt. Blåste gjennom slangen ut gjennom gjennomføringen for å se om noe var fast der men det kjentes greit ut.
Når jeg kjenner på selve varmevekslere så er den kald der hvor sjøvannet går inn samt der hvor det går ut og videre til eksos manifold. Derfor mistenker jeg ikke at det er noe galt med sjøvann tilførselen. Impeller var også ny i vinter.
Så jeg mistenker noe galt med ferskvann biten. Her er også termostat ny. Så neste synder må nesten være vann pumpen. Drivreimen var stram så den går fort nok rundt. Men hvordan kan jeg sjekke om denne er i orden?
En annen ting jeg ser er at kjølevannet er noe grumsete. Det har det for så vidt vert helt siden jeg fylte på etter overhaling en. Hele systemet ble sjekket og renset under overhaling en.
Noen som har noen tips til hva jeg bør sjekke