Svein34 Startet 13.November.2017 Link til dette innlegget Startet 13.November.2017 Er det noen som vet om det lar seg gjøre å rette denne finnen på en 75 hk mercury påhengsmotor? Er litt i tvil om det har noen hensikt å gjøre det. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 13.November.2017 Link til dette innlegget Svart 13.November.2017 Tror dette er vanskelig å reparere . Hadde nesten identisk skade på min motor, hvor forhandler måtte bytte hele undervannshuset. Dette er vel støpegods (aluminium) som sprekker bare man ser hardt på det, (i følge verksted). Sitér dette innlegget Link to post
Svein34 Svart 13.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2017 Kan de gå hvis man varmer det opp først da? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 13.November.2017 Link til dette innlegget Svart 13.November.2017 Svein34 skrev 10 minutter siden: Kan de gå hvis man varmer det opp først da? Må vel bare høre med fag-kyndige verksted etc. om det lar se gjøre. Er kanskje verd et forsøk. Knekker det så knekker det. Men om det har noen betydning ellers, driftsmessig, eller lignende, å kjøre med dette slik det er nu, det kan vel sikkert "fagfolk" svare på. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 14.November.2017 Link til dette innlegget Svart 14.November.2017 Kjøpte en gang en 90 hk Johnson med skeiv finne. Fikk med i prisen at finnen skulle rettes før levering. Verkstedet rettet dette med varme, ble jeg fortalt...... Hvis denne båten går med lav hastighet er det vel ikke noe å bry seg om..... Sitér dette innlegget Link to post
Svein34 Svart 15.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2017 Takker for svar, båten går vel med 34 knop max å problemet er at det er en liten vridning mot ene siden som jeg bør ordne opp i. Båten ble kjøpt slik. Sitér dette innlegget Link to post
Morten90 Svart 15.November.2017 Link til dette innlegget Svart 15.November.2017 Hei. Jeg rettet opp tidligere i år en finne som så slik ut. Det jeg gjorde var at jeg fant meg en stor rørtang, varmet overflaten og begynte og bøye den tilbake veldig forsiktig. Brukte vel en halvtime tilsammen for og få den helt rett. Sitér dette innlegget Link to post
Svein34 Svart 15.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2017 Da finnes det håp :-) Hvor mye varme brukte du, må det være rødglødende? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 15.November.2017 Link til dette innlegget Svart 15.November.2017 (redigert) Svein34 skrev 20 minutter siden: Da finnes det håp :-) Hvor mye varme brukte du, må det være rødglødende? Oi. Undervanns-huset er lagd av en aluminiumslegering. Det smelter før det blir rødglødende. Samt kummer temperaturen i nerheten av det, så har du brent opp det meste av tetningsringer... Har jobbet litt med aluminium, men jeg tørr ikke gi andre råd en lykke til. Dyrt å feile her. Windrace i Arendal er blant ekspertene på dette. Men ser nå du bor i andre enden av landet.. Redigert 15.November.2017 av Sørlandet2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 15.November.2017 Link til dette innlegget Svart 15.November.2017 Har rettet flere slike med og skru 2x6 2stk plank.en på hver side med m10 bolter igjennom da rettes den uten varme. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 15.November.2017 Link til dette innlegget Svart 15.November.2017 Der finnes jo slike rep. sett på nettet har jeg sett, hvor den skadede delen kappes av, og deretter bores det hull i gjennom det gjennstående , og deretter en ny"universal" finne skrues på. Men om det hadde fungert her, er vanskelig å si. Du sier båten har en vridning mot den ene siden under fart. Da får du bare justere trim-finnen som er over propellen til motsatt side, så er vel problemet løst. Sitér dette innlegget Link to post
PadleJohnny Svart 15.November.2017 Link til dette innlegget Svart 15.November.2017 finn ett verksted som driver med alu. konstruksjon, er ikke noe problem å sveise på en ny, bør gå fint å rette den også, må bare varmes litt. har sveist en del finner på undervannshus og de holder enda de :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.