Jump to content

Montere Wallas 1800 Sail skrått?

Hakkannen

Recommended Posts

Et spørsmål for en kamerat av meg her, han ønsker montere Wallasen sin noe skrått i forhold til det som gjerne virker naturlig.

Han kjøpte seg en Windy fra sent 70-tall tidligere i høst (pappaperm, måtte ha enda mer å gjøre:giggle:). Nå som høsten er godt i gang har han også kjøpt seg et brukt varmeapparat for å strekke sesongen litt, en Wallas 1800 Sail (ukjent årsmodell).

Den mest gunstige plasseringen av varmeapparatet er i hulrommet på siden av passasjersetet på babordsiden. Der er det god plass, men likevel fordelaktig å tenke smart med tanke på montering av varmeapparatet. Skutesidene på Windyen heller litt utover, og slik vi ser det hadde det gunstigste vært om Wallasen blir montert slik at den følger skutesiden, altså noe skrått og ikke i vater (om man kan si det ombord i en båt). Er disse varmerne mulig å montere noe skrått, eller skal de stå så vannrett/loddrett som mulig for å kunne fungere bra? Søkte litt etter "montere Wallas skrått/skjevt/på skakke", men finner lite info om dette. Jeg tenker jo at logisk nok bør et varmeapparat med tilnavnet "Sail" tåle å stå skrått en periode, men tålere den dette over lang tid?

IMG_7459.PNG

IMG_7458.JPG

"Sail" betegnelsen er vel mer rettet mot strømforbruket når den står og brenner; 0,5 Ah.

Når det er sagt så er det riktig at Wallas har satt begrensningv på 5 grader for monteringen for at den skal virke optimalt, men de brenner ved høyere vinkel også uten at de har gått ut med noen tall. 15 - 20 grader på max vil jeg tro over en kort periode. Regn med litt oftere serviceintervaller pga soting i så fall.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...