Kjellg
Da er det bare å vente på deler. Hadde allerede i bestilling et kamera fra Kina, som oppfyller alle de kravene som stod i den andre tråden. Det eneste er at det jeg venter på er 1024, mens på kravspesifikasjonene er det beskrevet 720. Men det får man testet ut når man får utstyret. Imens så har jeg sett litt på kameraer og kom over dette merket. De er representert også i Norge og de har visst en uhorvelig mengde forskjellige kameraer. Ser solide ut og jeg finner ingenting negativt om dem. Har vært borte mange forskjellige kameraet fra Kina og alle jeg har sett på er veldig lette. flere av disse kameraene er opptil et par kilo. Det fine er at kameraene også finnes på aliexpress, og hos et par forhandlere påkepekes det at dette ikke er kameraer som er beregnet på Kina markedet, men verden forøvrig. Om man tør kjøpe et av disse så finnes det dem som er minst like gode som Raymarine sine egne kameraer. Kanskje bedre. Har sett litt Kameraene deres med omentrent samme spes som Raymarine, disse koster rundt 1/3 - 1/2 av Raymarine (Flir). Men så er det utfordringen med sjø og salt da. De har faktisk kameraer med hus i rustfritt også :) Dere kan gjerne se gjennom hva de har og komme med tips. Det jeg primært er ute etter er en framovervendt Kamera jeg kan se med når det er natt og mørkt ute.