MegaTrondy
Knurrbart skrev 9 minutter siden:-På grunn av konstruksjonen trenger jeg ikke å rygge hengeren så langt bak da vuggen gjør at båten kommer nært vannet. Jeg rygget likevel langt nok bak i forhold til hva som er anbefalt (rett over felgkanten).
-Plutselig løsnet båten, og den traff bunnen med spiss vinkel med hekken og motoren først.
Du ser ikkje galskapen her skjønna eg. Det er jo heilt åpenbart du ikkje har noen aning om kordan sjøsette en båt fra henger. Ærlig talt så ser en av trådene dine at det går fra den ene katastrofen til den andre og alle råd blir totalt avvist og det ender i forsvarsposisjon.
Skal man komme noen vei så må det være mulig å ta til seg noe.
Denne videoen viser hvordan man sjøsetter en båt fra tilhenger. Eg anbefaler å sjå den så kansje like ting blir i fortiden og ikkje gjentar seg.
Takk, men det er ikke lurt å rygge en henger helt ut i vannet, og med bilen jeg har hadde jeg aldri kommet opp igjen fra rampen hadde jeg rygget så langt bak. På min henger er lysene fast monter og kan ikke tas av. Det står klart i instruksjonene at den bare skal rygges til felgkanten.
Slik skal det gjøres. Liknende henger til min. Båten her er en del større enn min og følgelig blir ikke vinkelen så spiss.