Jump to content

Edit History

Joerg Becker

Joerg Becker

janet skrev 31 minutter siden:

a)

batterier for nødkommunikasjon med radioutstyr (om strømmen skulle gå) på en skipsbro er gjerne plassert så nærme som mulig

for å tape minst mulig gjennom kablingen

-------------------------------------------------------------------

b)

i Oslo, for 10-12 år siden var det hyppge tilfelle av at bilers tyverialarm ble trigget mens de kjørte rundt i sentrale deler av Oslo,

etter veldig mye leting over veldig lang tid ble det etterhvert avdekket at det var mikrobølgeovner i diverse pølse og potetboder som

trigget alarmene

Til a)
- Siden disse batterier byttes lenge før de begynner å bli svekket, er det da nødvendig med ekstrautstyr?
- Finnes det noe sammenheng til lystbåt?

Til b)
Ha etter min oppfatning ca 0,0% sammenheng med problemstillingen.
1.) Billige bilalarm gjør nok sånt, og verre, men finnes (vanligvis) ikke på båt.

2.) Riktignok er dette, i så fall, heller noe problem som burde behandles i/av statens strålevern.
(.... kanskje bra at ikke jeg kjører så mye i Oslo og har laget de fleste av mine statistisk forventete barn allerede.  ...  :rolleyes: )

:seeya:
Jørg

Joerg Becker

Joerg Becker

janet skrev 8 minutter siden:

a)

batterier for nødkommunikasjon med radioutstyr (om strømmen skulle gå) på en skipsbro er gjerne plassert så nærme som mulig

for å tape minst mulig gjennom kablingen

-------------------------------------------------------------------

b)

i Oslo, for 10-12 år siden var det hyppge tilfelle av at bilers tyverialarm ble trigget mens de kjørte rundt i sentrale deler av Oslo,

etter veldig mye leting over veldig lang tid ble det etterhvert avdekket at det var mikrobølgeovner i diverse pølse og potetboder som

trigget alarmene

Til a)
- Siden disse batterier byttes lenge før de begynner å bli svekket, er det da nødvendig med ekstrautstyr?
- Finnes det noe sammenheng til lystbåt?

Til b)
Ha etter min oppfatning ca 0,0% sammenheng med problemstillingen.
1.) Billige bilalarm gjør nok sånt, og verre, men finnes ikke på båt.

2.) Riktignok er dette, i så fall, heller noe problem som burde behandles i/av statens strålevern.
(.... kanskje bra at ikke jeg kjører så mye i Oslo og har laget de fleste av mine statistisk forventete barn allerede.  ...  :rolleyes: )

:seeya:
Jørg

• Create New...