Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

navid skrev 1 time siden:

"Så da er konklusjonen på trådstarters spørsmål om: "Magic Pulse pulsgenerator kan redde døde batterier bare tull?"  

Litt avhengig av dødsårsaken og om batteriet virkelig er dødt eller bare "skinndødt", er nok konklusjonen (i hvert fall min) at slike duppeditter IKKE kan gjenopplive døde batterier. Angående "skinndødt", kan det være håp dersom dette "skinnet" består av sulfatkrystaller og batteriet ellers ikke har kortsluttede celler ol. og at en god lader klarer å få opp spenningen til, la meg si over 12V. Men som hovedregel mener jeg at dette er duppeditter som sørger for at batterier IKKE sulfaterer.

Lars H.

Lars H.

navid skrev 1 time siden:

"Så da er konklusjonen på trådstarters spørsmål om: "Magic Pulse pulsgenerator kan redde døde batterier bare tull?"  

Litt avhengig av dødsårsaken og om batteriet virkelig er dødt eller bare "skinndødt", er nok konklusjonen (i hvert fall min) at slike duppeditter IKKE kan gjenopplive døde batterier. Angående "skinndødt", kan det være håp dersom dette "skinnet" består av sulfatkrystaller og batteriet ellers ikke har kortsluttede celler ol. og at en god lader klarer å få opp spenningen til, la meg si over 12V. Men som hovedregel mener jeg at dette er duppeditter som sørger for at batterier IKKE sulfaterer.

Lars H.

Lars H.

navid skrev 19 minutter siden:

Litt avhengig av dødsårsaken og om batteriet virkelig er dødt eller bare "skinndødt", er nok konklusjonen (i hvert fall min) at slike duppeditter IKKE kan gjenopplive døde batterier. Angående "skinndødt", kan det være håp dersom dette "skinnet" består av sulfatkrystaller og batteriet ellers ikke har kortsluttede celler ol. og at en god lader klarer å få opp spenningen til, la meg si over 12V. Men som hovedregel mener jeg at dette er duppeditter som sørger for at batterier IKKE desulfaterer.

• Create New...