Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Jeg er fullstendig enig med Komodo. Det er ingen risk å lime den klossen, for dens misjon er ikke å tette mot vann utenfra. Det er det tetningsmassen under den utvendige flensen som skal gjøre.

Likevel ville jeg montere klossen igjen mot bunnen av skroget med tetningsmasse, Sika eller tilsvarende, samtidig som du skrur delene sammen. God rengjøring og avfetting er selvfølgelig. Da får du et stabilt og fast mothold når du skrur sammen delene og du unngår at det samler seg vann og dritt under klossen. Sjekk også at hullet til svingeren er stort nok før du monterer.

NilsPils

NilsPils

Jeg er fullstendig enig med Komodo. Det er ingen risk å lime den klossen, for dens misjon er ikke å tette mot vann utenfra. Det er det tetningsmassen under den utvendige flensen som skal gjøre.

Likevel ville jeg montere klossen igjen mot bunnen av skroget med tetningsmasse, Sika eller tilsvarende, samtidig som du skrur delene sammen. God rengjøring og avfetting er selvfølgelig. Da får du et stabilt og fast mothold når du skrur sammen delene. Sjekk også at hullet til svingeren er stort nok før du monterer.

• Create New...