Lars H. Svart 27.November.2017 Link til dette innlegget Svart 27.November.2017 (redigert) Den kjøleplaten fra CO er bra, jeg har en slik til 17" laptop. Det fungerte fint, men til slutt var ikke det nok, da måtte laptop'n åpnes og vifte/kjøledelen rengjøres. Nå bruker jeg den uten CO kjøleplaten. Når det gjelder Asus 10 tommeren, er det en slik sak med avtakbart tastatur, og her sitter elektronikken i skjermdelen. Så å ha en slik CO sak under tastaturdelen, vil neppe hjelpe. Redigert 27.November.2017 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
John_Kr Svart 27.November.2017 Link til dette innlegget Svart 27.November.2017 (redigert) Høres mye arbeid dette ... Nå er det jo slik at disse komponentene (kartplottere osv) er beregnet for å tåle varme, dvs på enkelte modeller kan driftstemperaturen ligger på 30-60 grader. De tåler varmen bedre en frost ... Redigert 27.November.2017 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Bonus Svart 27.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2017 John_Kr skrev for 3 timer siden: Høres mye arbeid dette ... ... dvs på enkelte modeller kan driftstemperaturen ligger på 30-60 grader. Jeg kan bare snakke for meg selv og min båt, men der er ikke veldig mye arbeid for meg å installere denne vifteløsningen. Og, selv om kartplotteren jeg har ombord er spesifisert til å kunne brukes i opp til 55 grader omgivelsestemperatur, så er jeg ikke i tvil om at den har det bedre mht. driftsikkerhet og levetid om omgivelsestemperaturen kan tvinges lavere enn 40-50 grader. Spesielt skjermen som har varm elektronikk bak seg og sterk solinnstråling rett på glasset, vil ‘’trives bedre’’ i lavere temperatur. Vesentlig bedre, tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 27.November.2017 Link til dette innlegget Svart 27.November.2017 Jo da, enig i det ... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Bonus Svart 27.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2017 John_Kr skrev 14 minutter siden: Jo da, enig i det ... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 28.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2017 Utstyret er kommet. Det er dog ikke for dager som i dag at jeg monterer vifte for plotteren ... Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 28.November.2017 Link til dette innlegget Svart 28.November.2017 @Bonus: Hvor kjøpte du den lille temperaturbaserte bryteren? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bonus Svart 28.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2017 Popeye70 skrev 20 minutter siden: Hvor kjøpte du den lille temperaturbaserte bryteren? Alt er kjøpt hos Elfa Distrelec Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 28.November.2017 Link til dette innlegget Svart 28.November.2017 Jeg tænker, at rigtig mange ville have glæde af at installere en sådan ventilator på bagsiden af køleskabet.Jeg havde selv uhyrlige problemer på Forbinaen med at holde skabet koldt, da det var installeret lige op ad skrogsiden - stort set uden udluftning - og når den side var i solen, så kunne det ikke komme af med varmen og så, ja så blev både mælken og Fruen sur. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 28.November.2017 Link til dette innlegget Svart 28.November.2017 Jeg lagde noe lignede hvor jeg lagde en VHF boks/kasse som så ut som en radio med ekstra høyttaler på toppen og VHFèn i front. Monterte i bunn noen avstandsknotter i gummi som den sto på og lagde flere hull under den så det ikke ble synlig. Oppe i bakkant innevendig monterte jeg en vifte med en egen termostat men satt den inn så den blåste lufta ut av boksen. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.