Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

HansH skrev for 8 timer siden:

Selvsagt er disse folkene som oftest meget erfarne seilere. Likevel må det være lov å påpeke at de ved sin oppførsel tydelig viser at de gjør svært grove feilvurderinger og derved går ting galt. Så enkelt er det, og det er slett ikke overraskende.

Hvis man ønsker å leve et risikofritt liv, kan man det. Hele poenget er at noen av oss er mer eventyrlystne enn andre. Og årsaksforklaringer når ting går galt, er som regel at noe uforutsett skjer. Det kan alle lære av. Men Ingen ønsker å forlise, og folk seiler verden rundt med den risikoen som ligger innebygget.

Det virker på meg som at du synes at "disse folkene"  -som tar slike sjanser, burde vite bedre. Og du går langt i å antyde at de nesten ikke har krav på å bli reddet - siden sannsynligheten for at det går galt er så stor som du påstår? Jeg foreslår at du som har så stor respekt for havet, også har litt respekt for andres valg av livsstil.

Man kan få en takstein i hodet bare av å gå på fortauet også. Slikt skjer det også, faktisk.  Selv de mest erfarne fotgjengere kan bli utsatt for det. Bør hjelm dermed være påbudt for fotgjengere?

Mizar

Mizar

Selvsagt er disse folkene som oftest meget erfarne seilere. Likevel må det være lov å påpeke at de ved sin oppførsel tydelig viser at de gjør svært grove feilvurderinger og derved går ting galt. Så enkelt er det, og det er slett ikke overraskende.

Hvis man ønsker å leve et risikofritt liv, kan man det. Hele poenget er at noen av oss er mer eventyrlystne enn andre. Og årsaksforklaringer når ting går galt, er som regel at noe uforutsett skjer. Det kan alle lære av. Men Ingen ønsker å forlise, og folk seiler verden rundt med den risikoen som ligger innebygget.

Det virker på meg som at du synes at "disse folkene"  -som tar slike sjanser, burde vite bedre. Og du går langt i å antyde at de nesten ikke har krav på å bli reddet - siden sannsynligheten for at det går galt er så stor som du påstår? Jeg foreslår at du som har så stor respekt for havet, også har litt respekt for andres valg av livsstil.

Man kan få en takstein i hodet bare av å gå på fortauet også.Slikt skjer det også, faktisk.  Selv de mest erfarne fotgjengere kan bli utsatt for det. Bør hjelm dermed være påbudt for fotgjengere?

Mizar

Mizar

Det virker på meg som at du synes at "disse folkene"  -som tar slike sjanser, burde vite bedre. Og du går langt i å antyde at de ikke har krav på å bli reddet - siden sannsynligheten for at det går galt er så stor som du påstår? Jeg foreslår at du som har så stor respekt for havet, også har litt respekt for andres valg av livsstil.

Man kan få en takstein i hodet bare av å gå på fortauet også.Slikt skjer det også, faktisk.  Selv de mest erfarne fotgjengere kan bli utsatt for det. Bør hjelm dermed være påbudt for fotgjengere?

Mizar

Mizar

Det virker på meg som at du synes at "disse folkene"  -som tar slike sjanser, burde vite bedre. Og du går langt i å antyde at de ikke har krav på å bli reddet - siden sannsynligheten for at det går galt er så stor som du påstår? Jeg foreslår at du som har så stor respekt for havet, også har litt respekt for andres valg av livsstil. Du kan få en takstein i hodet bare av å gå på fortauet også. Slikt skjer det også, faktisk.  Bør hjelm dermed være påbudt for fotgjengere?

• Create New...