Jump to content

Edit History

Roger jo

Roger jo

Pinkvin skrev 36 minutter siden:

Lufta som går til forbrenning/eksos vil gi et undertrykk dersom den hentes inne i båten. Det må like mye frisk luft inn via ventiler osv i båten som det tyter ut i eksos, dvs et ganske stort volum så lenge brenneren går. 

 

Mao vil jeg si at det må gå helt greit å montere varmer uten å legge "inntak" til utendørsluft. Det vil gi relativt kjapp utbytting av luft med så lite volum en har i båt. Har selv hatt varmer montert på denne måten i båt uten å være plaget av eller noe. En får frisk luft inn i båten i alle lugarer osv pga ventilene, og varme gjennom varmeren. 

 

Jeg vil tro plassering av luftventiler er gjennomtenkt fra produsent av båten og vil fungere bedre enn å hente luft via en dieselvarmer. 

--

Noen som kan regne på forbrenninga i en typisk varme og få et volumtall på hvor mye luft som vil skiftes ut hvis en henter forbrenningslufta i båten? 

For en gangs skyld ikke enig med deg.

kaller det å fyre for Kråka du skaper "undertrykk" i båten med å ta  forbrenningluft og luft til varmeren inne i båten

Da vil en suge kaldluft  inn alle ventiler.

Hent  luft til varmern ute og ta forbrenningluft inne.

Da får en "overtrykk" i båten og det blåser "gammel  varmluft" ut  ventilene.

csm_je_luftheizungen_funktion_no_bf9a2a67f5.jpg

Roger jo

Roger jo

Pinkvin skrev 35 minutter siden:

Lufta som går til forbrenning/eksos vil gi et undertrykk dersom den hentes inne i båten. Det må like mye frisk luft inn via ventiler osv i båten som det tyter ut i eksos, dvs et ganske stort volum så lenge brenneren går. 

 

Mao vil jeg si at det må gå helt greit å montere varmer uten å legge "inntak" til utendørsluft. Det vil gi relativt kjapp utbytting av luft med så lite volum en har i båt. Har selv hatt varmer montert på denne måten i båt uten å være plaget av eller noe. En får frisk luft inn i båten i alle lugarer osv pga ventilene, og varme gjennom varmeren. 

 

Jeg vil tro plassering av luftventiler er gjennomtenkt fra produsent av båten og vil fungere bedre enn å hente luft via en dieselvarmer. 

--

Noen som kan regne på forbrenninga i en typisk varme og få et volumtall på hvor mye luft som vil skiftes ut hvis en henter forbrenningslufta i båten? 

For en gangs skyld ikke enig med deg.

kaller det å fyre for Kråka du skaper "undertrykk" i båten med å ta  forbrenningluft og luft til varmeren inne i båten

Da vil en suge kaldluft  inn alle ventiler.

Hent  luft til varmern ute og ta forbrenningluft inne.

Da får en "overtrykk" i båten og det blåser "gammel" varmluft ut  ventilene.

csm_je_luftheizungen_funktion_no_bf9a2a67f5.jpg

Roger jo

Roger jo

Pinkvin skrev 32 minutter siden:

Lufta som går til forbrenning/eksos vil gi et undertrykk dersom den hentes inne i båten. Det må like mye frisk luft inn via ventiler osv i båten som det tyter ut i eksos, dvs et ganske stort volum så lenge brenneren går. 

 

Mao vil jeg si at det må gå helt greit å montere varmer uten å legge "inntak" til utendørsluft. Det vil gi relativt kjapp utbytting av luft med så lite volum en har i båt. Har selv hatt varmer montert på denne måten i båt uten å være plaget av eller noe. En får frisk luft inn i båten i alle lugarer osv pga ventilene, og varme gjennom varmeren. 

 

Jeg vil tro plassering av luftventiler er gjennomtenkt fra produsent av båten og vil fungere bedre enn å hente luft via en dieselvarmer. 

--

Noen som kan regne på forbrenninga i en typisk varme og få et volumtall på hvor mye luft som vil skiftes ut hvis en henter forbrenningslufta i båten? 

For en gangs skyld ikke enig med deg.

kaller det å fyre for Kråka du skaper "undertrykk" i båten med å ta  forbrenningluft og luft til varmeren inne i båten

Da vil en suge kaldluft  inn alle ventiler.

Hent  luft til varmern ute og ta forbrenningluft inne.

Da får en "overtrykk" i båten og det blåser "gammel" varmluft ut  ventilene.

 

Roger jo

Roger jo

Pinkvin skrev 13 minutter siden:

Lufta som går til forbrenning/eksos vil gi et undertrykk dersom den hentes inne i båten. Det må like mye frisk luft inn via ventiler osv i båten som det tyter ut i eksos, dvs et ganske stort volum så lenge brenneren går. 

 

Mao vil jeg si at det må gå helt greit å montere varmer uten å legge "inntak" til utendørsluft. Det vil gi relativt kjapp utbytting av luft med så lite volum en har i båt. Har selv hatt varmer montert på denne måten i båt uten å være plaget av eller noe. En får frisk luft inn i båten i alle lugarer osv pga ventilene, og varme gjennom varmeren. 

 

Jeg vil tro plassering av luftventiler er gjennomtenkt fra produsent av båten og vil fungere bedre enn å hente luft via en dieselvarmer. 

--

Noen som kan regne på forbrenninga i en typisk varme og få et volumtall på hvor mye luft som vil skiftes ut hvis en henter forbrenningslufta i båten? 

For en gangs skyld ikke enig med deg.

kaller det å fyre for Kråka du skaper "undertrykk" i båten med å ta  forbrenningluft og luft til varmeren inne i båten

Da vil en suge kaldluft  inn alle ventiler.

Hent  luft til varmern ute og ta forbrenningluft inne.

Da får en "overtrykk" i båten og det blåser varmluft ut  ventilene.

 



×
×
  • Create New...