Napoli Startet 28.November.2017 Link til dette innlegget Startet 28.November.2017 Motoren i Nimbusen begynner å komme opp mot 900 timer - og jeg begynner da å lurer litt på hva som etterhvert er påkrevd av vedlikehold. Tanken er å prøve å unngå de store regningene ved å ligge i forkant med ting. Motoren har såvidt jeg forstår levd et relativt røft liv før jeg tok over, og den har derfor hatt etterslep på mye vanlig vedlikehold. Ting jeg har gjort med den (utenom vanlig vedlikeholdsrutiner): - Pluggene som stod i da jeg overtok var feil (for korte i gjengene) så jeg måtte bytte dem og gjenge opp igjen for å få riktige plugger til å passe igjen. - All "kjølegummi" er byttet - Nye injektorer på TBI, samt rebuildkit på TBIén (ny fjær og nye pakninger) - Tune-up kit satt inn (nytt fordelerlokk, rotor, plugger, pluggledninger) - Doble olje-/oljefilterskift i to år og 1 gang innvending motorrens (QMI) - Byttet MAP sensor (to ganger) Vanlig vedlikeholdsrutiner ifm vår-/høstopplag: - Bytte filtre (olje, vannutskiller og bensin) - Vaske flammedemper - Bytte olje maskin - Bytte olje drev - Fogging - Bytte plugger - Bytte o-ringer drev - Inspisere anoder - Bytte impeller sjøvannspumpe +++ (sikkert glemt noe her - har liste på det som skal gjøres :)) Sååå - hva bør jeg legge inn i "todo-lista" for kommende vinter? Er det pakninger som ryker på disse? Evt sensorer som bør byttes jevnlig? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.