Jump to content

md 17 c tett ventil i innsprøytningspumpe, se bilde

larsjonassen

Recommended Posts

Det er en ventil fra innsprøytningspumpen. Hvor er det tett?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

den er tett i mitten.  vett ikkje om det bare er ei kule eller noe inni denne. men de er spons tette. kommer ikkje inn med nål heller hverken den ene eller andre veien på den. har våre drid i tanken så har kommet inn. så gjenstår bare å få drivstoff igjenom denne lille tingen nå så skal den starte.. (håper det iallefall nå) 

Det du har tatt bilde av er ikke en ventil, det er en ventilpeg, det er ventilsetet som er på den, ventilpegen må inn i ventilkroppen(trykkventilen) for at dette skal fungere. Enkelte ventilpeger har et utjevningshull under setet, men ikke nødvendighvis din. Skal ikke normalt ha hull tvers igjennom.

Se virkemåte på link under.

Posisjon nr 14 på link under

https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7742230-23-15122.aspx

Trenger du ny kontakter du et dieselpumpeverksted der du bor.

Redigert av Mort1 (see edit history)

forklare en god del ja!  han eg kjøpte båten av jobba med å bygge båter å snakka om den var tett å men det er ikkje tilfelle da nei.  forklare masse ja.   da har eg altså ikkje fått nok trykk under til det åpna seg.  takker veldig mye for info! holdt på i et par måneder nå.  eller 14 dager med det på de 2 månedene.  kommer mye drivstoff når eg skru disse ut. da har eg bomma på det meste eg har gjort så langt :o      men prøve å få det til rett nå!!! takker masse for video! :D 

Får du ikke trykk nok til at den åpner kan det være luft i pumpen eller tett tilførsel. Også viktig at fjær og skiver/shims over ventilen er på plass slik at ventilpegen presses ned på setet.

Om du løsner dyserørene oppe på dysene og kinner så skal der komme en dråpe eller to i slengen, kommer der betydelig mer kan det være shims som mangler over fjæren slik at pegen ikke tetter mot setet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Da forstår eg mer.  ja, det kom 2-3 dråper om gangen på ene silynderen. men kom også nede så de var ikkje ordenlig skrudd fast de 2 andre.  men da har eg det klart. da er det ikkje noe galt :)  bare eg som antok for eg trudde det skulle komme mye mer om gangen en noen dråper. skal være ok varme i morgen og så får ned å skru litt til!   

tar sin tid å fylle røra med drivstoff med noen dråper om gangen ja.. da ser ting lyser ut! 

Takker så masse :D 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...