Shore
Fjordgubbe skrev for 1 time siden:Har lurt på å kjøpe meg eit rimeleg strømaggregat, men etter å ha vore inn på denne testen ombestemde eg meg. Om eg no skulle ombestemme meg att, blir det i alle høve ikkje biltema sitt. Kvaliteten er langt under pari. (Det gjeld forresten dei fleste andre og.)
https://www.tu.no/artikler/energimyndigheten-testet-aggregater-resultatet-royk-og-flammer/222622
Jeg hadde heller ikke kjøpt aggregat fra Biltema, men den testen hadde uansett fått stryk hos meg. Snakk om å blande snørr og barter. Halvparten av aggregatene er ikke beregnet for finelektronikk da det ikke er inverterteknologi og å sammenligne aggregater til 2000 kroner med et til over 30.000 kroner faller på sin egen urimelighet.
Jeg ble faktisk mest overrasket over at Kipor fikk så dårlig kritikk, de får ofte god kritikk ellers.
Jeg forstår ikke at Biltema har slike aggregater til salgs, det må da koste mer enn det smaker å ha noe slikt i sortimentet.
@ Hakkanen: Flott innspill med mye relevant stoff. Jeg har en advarsel å komme med hvis skolen skal bruke Biltemas el-høvel. Den jeg i sin tid kjøpte hadde så dårlig innfesting av stangen som holdt støvposen at denne røyk og forsvant inn mellom trommel og anlegg med hjelp av trommelens 15-20000 omdreininger/min. Hadde en finger stått i veien for den hadde den antagelig ikke sittet fast på hånden uten hjelp av nål og tråd etterpå. Høvelen alene kan nok til sin pris være et godt kjøp, men kast støvposen hvis det fremdeles ser ut til å være sped innfesting. Ser ut som de som selges idag har en litt kraftigere innfesting.
Lagt til: Det er ikke selve støvposeinnfestingen, men en stålstang som holder støvposen ut fra maskinen som har svakt feste. Når denne stangen ryker/mister festet, kollapser støvposen og kan bli dratt inn i trommelen.