M/B Bianca Startet 3.Desember.2017 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2017 Noen som vet om denne typen glassfibermatte er å få over disk her til lands? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 27.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2017 Ja. F.eks https://www.westsystem.no/p/11381/glassfiberduk-biaxial-450-gm Sitér dette innlegget Link to post
M/B Bianca Svart 27.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2017 Det der er da ikke 1708? Jeg har den matta du linker til, og den har ikke csm-laget på den ene sida som 1708 har. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 27.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2017 Ok beklager, trodde alle biaksiale matter hadde csm-lag. Har fått mine matter via en bekjent, skal sjekke hvem som leverte disse. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 27.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2017 Har du hørt med Kompositthuset ? https://www.kompositthuset.no Sitér dette innlegget Link to post
M/B Bianca Svart 27.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2017 Nei, kan høre med dem. Jeg sjekket nettsida deres, men de litt sparsomme produktbeskrivelsene gjorde meg ikke så mye klokere. Takk for innspill! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 28.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2017 Se f.eks her https://www.kompositthuset.no/produkt/fiberarmering/multiaxial-non-crimp-fabric/ebx-800m100-270mm-selcom Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 29.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2017 Jeg kjøpte den matten som det er linket til over når jeg støpte meg badeplattform. Helt topp kvalitet og bra pris. Mye billigere enn fra båtutstyrsbutikkene. Den blir i tykkeste laget når den skal formes rundt profiler den matten på 800 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 29.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2017 (redigert) Biaksiale matter med rivduk-backing kan ha utmerkede egenskaper ift å kunne legge de rundt profiler, ut fra det jeg har erfart. Det skyldes at man kan dra i matten uten at den går fra hverandre slik som f.eks Biltema-matten gjør. Dermed kan man forme den ganske fleksibelt. Jeg var redd for at den skulle bli for ufleksibel pga tykkelsen, men det viste seg ikke å være tilfellet altså. Er usikker på om det er 800-matte jeg har, 600 er vel et mer vanlig valg. @svendis sier du at denne matten ikke kan dras ut for å forme seg rundt profiler slik jeg har beskrevet ovenfor? Redigert 29.Desember.2017 av Thostr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Maurice Svart 20.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2018 Om multiaksial er for stiv kan du alltid prøve vevet duk. Mye lettere å drapere. Kan kjøpes bl. a. fra Wilh. Willumsen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.