John_Kr Startet 18.Juli.2005 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2005 Er denne omprioriteringen/forflyttning av redningsskøyta en feilprioritering? Se denne artikkelen....... http://www.adressa.no/nyheter/midtnorge/article524508.ece Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 18.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2005 (redigert) Er denne omprioriteringen/forflyttning av redningsskøyta en feilprioritering? Nei, det er det ikke. Utifra artikkelen disponeres fartøyene der hvor risikoen for ulykker er antatt størst, og det må vel være rett prioritering. Om det er sørlandet eller trøndelag og omegn som "låner" båten er vel heller ikke gitt. Det kan jo snus på hodet og sees på som at båten er på "utlån" nordover i vinterhalvåret, for da er ikke behovet så stort i sør. Hva hadde du sagt til en slik problemstilling? M/Y Ellen Marie Redigert 18.Juli.2005 av M/Y Ellen Marie (see edit history) Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Poseidon Svart 18.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2005 Det er ihvertfall ikke noe nytt at fartøystasjoneringen er sesongavhengig. NSSR har vel i ca 100 år hatt fartøyene stasjonert i fiskeriområder, etc i vintersesongene, og så flyttet noen av dem til sør- og østlandet i sommersesongen. At det kan være frustrerende for dem som får redusert beredskap er imidlertid lett å forstå. Her i Ryfylke gikk man til aksjon og fikk inn SR-Bank som hovesponsor. Resultatet er at man har fått opprettet et eget Sjøredningskorps med egen båt "RYFYLKE" som gjør en glitrende flott jobb, med bare frivillige mannskaper ombord. Et eksempel til etterfølgelse Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
John_Kr Svart 18.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2005 Beklager, adressavisa har fjernet artikkelen fra nettsiden. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
kapptein Svart 18.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2005 Beklager, adressavisa har fjernet artikkelen fra nettsiden. <{POST_SNAPBACK}> Men jeg fant den allikevel med litt søk. Bekymringsverdig mener nå jeg.... Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
John_Kr Svart 19.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2005 Jeg fant jeg fant... http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article524508.ece Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.