Jump to content

Hvordan hindre at det dannes dugg på innsiden av presenning?

josto

Recommended Posts

Jeg har en 23 fot tresjekte,som jeg har fjernet all lakk og bunnmaling på. I disse tider på Østlandet er det mye,fuktig vær. Dette,gjør at skroget blir helt vått. Jeg ser at vanndråpene henger på innsiden av

presseningen. Er det noen jeg kan legge tett over båten for å hindre duggdannelse på skroget?

Tenkte jeg skulle starte å olje skroget til våren.

Code0 skrev 8 minutter siden:

Har du tett presenning eller god lufting? Ser ikke at det blir dråper på innsiden om det er samme temperatur inne / ute, og samme luftfuktighet inne / ute...

Det tror jeg er vær/temperaturavhengig. Jeg har presenning liggende helt fritt over toppås og hengende utenfor skuteside, totalt åpent i hver ende. Forrige dagen lå det tett med vanndråper på innsiden av presenningen (kun 1 lag). Store variasjoner i temperatur og nedbør.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...