josto Startet 3.Desember.2017 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2017 Jeg har en 23 fot tresjekte,som jeg har fjernet all lakk og bunnmaling på. I disse tider på Østlandet er det mye,fuktig vær. Dette,gjør at skroget blir helt vått. Jeg ser at vanndråpene henger på innsiden av presseningen. Er det noen jeg kan legge tett over båten for å hindre duggdannelse på skroget? Tenkte jeg skulle starte å olje skroget til våren. Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 3.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2017 Du må ha dobbel presenning, dvs en innerpresenning med luft mellom til ytterpresenningen. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 3.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2017 Greiest å kjøpe en billig presenning på europris og bruke den på innsiden av den kraftigere presenning, da forsvinner duggproblemet Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 3.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2017 Har du tett presenning eller god lufting? Ser ikke at det blir dråper på innsiden om det er samme temperatur inne / ute, og samme luftfuktighet inne / ute... Sitér dette innlegget Link to post
josto Svart 3.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2017 Glimrede? Jeg har nå en dampsperre, men den ligger tett til presenningen. Jeg får strekke ett tau og henge plastikken eller en ny presenning 5cm under ytterpresenningen. Sitér dette innlegget Link to post
josto Svart 3.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2017 Presenningen er ikke helt tett. Blå type fra Biltema Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 3.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2017 Code0 skrev 8 minutter siden: Har du tett presenning eller god lufting? Ser ikke at det blir dråper på innsiden om det er samme temperatur inne / ute, og samme luftfuktighet inne / ute... Det tror jeg er vær/temperaturavhengig. Jeg har presenning liggende helt fritt over toppås og hengende utenfor skuteside, totalt åpent i hver ende. Forrige dagen lå det tett med vanndråper på innsiden av presenningen (kun 1 lag). Store variasjoner i temperatur og nedbør. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.