Jump to content

Edit History

-morten-

-morten-

3 hours ago, Mulligan said:

Jeg prøver meg igjen.

Med en gang en båt skal brukes i yrkessammenheng kommer det noen og regner ut hvor mange kubikkmeter vann det vil bli innenfor toppen av skansekledningen dersom en sjø bryter over båten. Og så skal svalkeporter beregnes ut fra det. Og de tenderer til å bli store.

Jeg vil tro det er årsaken til at Hydroliften ikke har sammenhengende skansekledninger.

Helt korrekt! på en yrkesklasset/DNV klasset båt er det krav til drenering av dekk, husker ikke i fartta hva tallet var, men jeg konstruerte dreneringsportter på en dykker/forskningsbåt og de ble ganske store ja. Det er antallkvadrat åpent dekk som bestemmer dreneringskapasiteten

-morten-

-morten-

3 hours ago, Mulligan said:

Jeg prøver meg igjen.

Med en gang en båt skal brukes i yrkessammenheng kommer det noen og regner ut hvor mange kubikkmeter vann det vil bli innenfor toppen av skansekledningen dersom en sjø bryter over båten. Og så skal svalkeporter beregnes ut fra det. Og de tenderer til å bli store.

Jeg vil tro det er årsaken til at Hydroliften ikke har sammenhengende skansekledninger.

Helt korrekt! på en yrkesklasset/DNV klasset båt er det krav til drenering av dekk, husker ikke i fartta hva tallet var, men jeg konstruerte dreneringsportter på en dykker/forskningsbåt og de ble ganske store ja

• Create New...