Jump to content

Edit History

PiperBill

PiperBill

Eneste det står om batteri i håndboka til Vetus DT67 er at det skal være på minst 88Ah og maks 176Ah. Hvorfor er det satt en øvre grense her? Med 2 x 100Ah så har jeg over maks allerede.

Tja.. nå er alt litt «up in the air». Både start og forbruk har vært koblet sammen før, via «emergency» bryter. Det har fungert bra hos tidligere eier men jeg er skeptisk til å risikere muligheten for å gå tom for startstrøm.  Men med 160W solcelle og en 900A powerpack.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteriverktoy-og-tilbehor/Starthjelp-12-V-900-A-med-kompressor-2000035161/

så er sjansene ikke veldig store. Vi er også veldig forsiktige med strømbruken ombord.

Men er det ok å kjøre de 2 batteribankene som et eller er det bare ikke «the done thing»

PiperBill

PiperBill

Eneste det står om batteri i håndboka til Vetus DT67 er at det skal være på minst 88Ah og maks 176Ah. Hvorfor er det satt en øvre grense her? Med 2 x 100Ah så har jeg over maks allerede.

Tja.. nå er alt litt «up in the air». Før så har både start og forbruk vært koblet sammen under bruk via «emergency» bryter. Det har fungert bra hos tidligere eier men jeg er skeptisk til å risikere muligheten for å gå tom for startstrøm.  Men med 160W solcelle og en 900A powerpack.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteriverktoy-og-tilbehor/Starthjelp-12-V-900-A-med-kompressor-2000035161/

så er sjansene ikke veldig store.

Men er det ok å kjøre de 2 batteribankene som et eller er det bare ikke «the done thing»



×
×
  • Create New...