Jump to content

Gassdetektor med 10 års batterilevetid hos Maritim

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Bare noe dritt. Den begynte plutselig å pipe midt på natten, ihht leietaker.

Seriøst: Det var såvidt jeg forsto ingen fare på gang. Etter at de skrudde den av, så la de seg og var like friske da de våknet.

Spørsmålet er vel om vi skal stole på Clas når det gjelder slikt utstyr?

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Skeptisk....

Ser at "ISENS" bare har et års-garanti.

Sitat..  iSens ønsker bare fornøyde kunder. GLA leveres derfor med ett års garanti fra kjøpsdato. GLA kan ha samme levetid som energikilden, men kan også ha redusert levetid avhengig av ytre miljø, bruk, varslingstid m.m. En enkelt lang varsling kan tømme energikilden helt. Se tekniske data. Dette produktet er derfor en forbruksvare, ikke et elektrisk husholdningsapparat med flere års reklamasjonsrett.

Sitat slutt

Har god erfaring med "NEXA G3000" til 1/2 prisen, koplet rett på 12v nett og som har 3 års-garanti.(er 7 år) og er topp form.

Og en separat varsler for  CO2  / CO.

Kombialarmer så må en kjøpe to eller sier de 4 to oppe og 2 nede?

Sitat."ISENS"

Det anbefales å bruke minst 2stk GLA for å oppnå god driftsikkerhet. Med flere sensorer oppnås bedre dekning av steder hvor gass kan samle seg. Sikkerhet mot eventuelle feil med sensoren eller tom energikilde øker også vesentlig.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

ISens har hatt problemer med de som kom først ut i markedet. Jeg kjøpte min hos maritim i våres og tror den var fra det første partiet Når jeg monterte denne opp i båten måtte jeg  skru den av da den utløste alarm konstant. kalibrerte på nytt men den slo til og med ut når kjøleskapet ble åpnet. Kanskje det var mye dårlig mat den dagen i kjøleskapet. Gutta på Maritim sa det vare bare og komme tilbake med den gamle så skulle de gi meg en ny.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Guest Avmønstret#

Har gassvarsler på 12V fra før og en røykvarsler med 10 års batterilevetid.

Tenkte en av disse kunne fungere godt som backup for 12V gassvarsleren som jeg har fra før.

---

Ser forresten at BT selger lithiumbatterier til brannvarsler som skal vare i 10 år:

http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Batteri-og-Stromforsyning/Batterier/Batteri-for-roykvarsler-2000020128/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...