Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Førstefender skrev On 10.12.2017 at 16.11:

Du kan ikke chipe en 1997 model. Det er 4.2 D-tronic du har?

Hjernen må evt programeres og max økning er 30hk.

2004 D-tronic og utover kan chipes, mer elektronisk styring enn tidligere.

 

Om det er lurt å trimme en marine diesel er en annen sak, kjølingen på D tronic er i allefal lik opp til 320hk, men andre ting som også spiller inn.

 

Jeg fikk opplyst at økning er 40 hk, altså til 290 hk, hos Norsk Motorkompani for 1997-2004 modeller D-tronic 250 med KKK K26 turbo.

Fra 2005 fikk 250 hk samme Schwitzer S200 turbo som 270, 300 og 320 hk (300 hk utgikk i 2005). Og siden alt annet også er identisk (unntatt software) kan den da omprogrammeres til 320 hk som originalt, og mere om ønskelig.

Motorene fikk også en dieselkjøler som 250 hk ikke hadde opprinnelig. Den er nok enkel å ettermontere. Den ser identisk ut som servooljekjøleren, tror det var samme delenummer også faktisk.

Ellers er den elektroniske styringen fra Bosch den samme. Inntil at motorene ble hvitlakkerte og fikk common rail.

 

Eksterne effektbokser tror jeg at jeg hadde unngått.

 

 

Teerex

Teerex

Førstefender skrev On 10.12.2017 at 16.11:

Du kan ikke chipe en 1997 model. Det er 4.2 D-tronic du har?

Hjernen må evt programeres og max økning er 30hk.

2004 D-tronic og utover kan chipes, mer elektronisk styring enn tidligere.

 

Om det er lurt å trimme en marine diesel er en annen sak, kjølingen på D tronic er i allefal lik opp til 320hk, men andre ting som også spiller inn.

 

Jeg fikk opplyst at økning er 40 hk, altså til 290 hk, hos Norsk Motorkompani for 1997-2004 modeller D-tronic 250 med KKK K26 turbo.

Fra 2005 fikk 250 hk samme Schwitzer S200 turbo som 270, 300 og 320 hk (300 hk utgikk i 2005). Og siden alt annet også er identisk (unntatt software) kan den da omprogrammeres til 320 hk som originalt, og mere om ønskelig.

Motorene fikk også en dieselkjøler som 250 hk ikke hadde opprinnelig. Den er nok enkel og ettermontere. Den ser identisk ut som servooljekjøleren, tror det var samme delenummer også faktisk.

Ellers er den elektroniske styringen fra Bosch den samme. Inntil at motorene ble hvitlakkerte og fikk common rail.

 

Eksterne effektbokser tror jeg at jeg hadde unngått.

 

 

Teerex

Teerex

Førstefender skrev On 10.12.2017 at 16.11:

Du kan ikke chipe en 1997 model. Det er 4.2 D-tronic du har?

Hjernen må evt programeres og max økning er 30hk.

2004 D-tronic og utover kan chipes, mer elektronisk styring enn tidligere.

 

Om det er lurt å trimme en marine diesel er en annen sak, kjølingen på D tronic er i allefal lik opp til 320hk, men andre ting som også spiller inn.

 

Jeg fikk opplyst at økning er 40 hk, altså til 290 hk, hos Norsk Motorkompani for 1997-2004 modeller D-tronic 250 med KKK K26 turbo.

Fra 2005 fikk 250 hk samme Schwitzer S200 turbo som 270, 300 og 320 hk (300 hk utgikk i 2005). Og siden alt annet også er identisk (unntatt software) kan den da omprogrammeres til 320 hk som originalt, og mere om ønskelig. Motorene fikk også en dieselkjøler som 250 hk ikke hadde opprinnelig.

Ellers er den elektroniske styringen fra Bosch den samme. Inntil at motorene ble hvitlakkerte og fikk common rail.

 

Eksterne effektbokser tror jeg at jeg hadde unngått.

 

 

Teerex

Teerex

Førstefender skrev On 10.12.2017 at 16.11:

Du kan ikke chipe en 1997 model. Det er 4.2 D-tronic du har?

Hjernen må evt programeres og max økning er 30hk.

2004 D-tronic og utover kan chipes, mer elektronisk styring enn tidligere.

 

Om det er lurt å trimme en marine diesel er en annen sak, kjølingen på D tronic er i allefal lik opp til 320hk, men andre ting som også spiller inn.

 

Jeg fikk opplyst at økning er 40 hk, altså til 290 hk, hos Norsk Motorkompani for 1997-2004 modeller D-tronic 250 med KKK K26 turbo.

Fra 2005 fikk 250 hk samme Schwitzer S200 turbo som 270, 300 og 320 hk (300 hk utgikk i 2005). Og siden alt annet også er identisk (unntatt software) kan den da omprogrammeres til 320 hk som originalt, og mere om ønskelig. De fikk også en dieselkjøler som 250 hk ikke hadde opprinnelig.

Ellers er den elektroniske styringen fra Bosch den samme. Inntil at motorene ble hvitlakkerte og fikk common rail.

 

Eksterne effektbokser tror jeg at jeg hadde unngått.

 

 



×
×
  • Create New...