Jump to content

Hvor lang ble/blir ferieturen?

Victora III

Hvor lang ble/blir ferieturen i båt i år?  

277 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Det ble en uke denne gangen. Ikke så mye kanskje, men dog vår lengste båtferie så langt. En nydelig tur rundt Bømlo og Fitjar med strålende vær. Regnværet og vinden kom først på turen hjem over Sletta, og da skulle vi jo hjem likevel så det var greit nok. Som sagt, en flott tur, og en glimrende anledning til å prøve ut den nye båten etter et par måneders jobbing med den i hagen. Og båten bestod prøven den!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

båtferien min ser ut til å gå i vasken! Båten ligger på verft for motormontering, og skulle etter avtale vere ferdig for 2 uker siden, men det går iallfall en uke enda. Iriterende da eg har mye som må gjøres før båten kan brukes til feriebåt, så det må nok bli en høsttur...

Hei.

Om to uker idag ligger vi vel og sover i Havstensund eller deromkring. Da har vi 4 uker fremfor oss med sommer og sol på svenskekysten.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kom hjem igår etter drøye 2 uker på sjøen.

Men har bodd i båten siden st.hans

Startet fre 1.7 og var innom følgende steder:

-Son

-Saltholmen (Kirkøy)

-Strømstad

-Edholmen (Norskeholmen)

-Berø eller noe lign. v Havstensund

-Koster

-Saltholmen

-Fredagshølet (Vesterøy)

-Bolærne

-Tønsberg

-Eneboern (Hui)

-Hjelp (Sætre)

Må desverre begynne å jobbe på torsdag men etter en ukes tett jobbing blir det igjen 9 dager i båten og vi får se hvor vi havner......

Mvh

Blir desverre ikke noen båtferie på oss i år, da det ikke passet med svigers' planer for båten deres. Men det blir hytte i Kragerø, samt en tur til trebåtfestivalen i Risør om vi får det til. Tenkte å ta en titt på mesterverkene der, vet om en herfra som skal dit i år, og håper på å få tatt en titt. :wink:

Redigert av Draco17 (see edit history)

Kom hjem igår etter drøye 2 uker på sjøen.

Men har bodd i båten siden st.hans

Startet fre 1.7 og var innom følgende steder:

.....

-Bolærne

Fikk du plass i gjestehavna eller måtte du ligge med dregg/anker på utsiden av moloen??

Har vært der ettpar helger og det var bare helt pakka fullt...

Reiser i morgen på en tre-fire dagers tur til sunhordaland. Jeg og eldstejenta tar båten mens kone og minsten tar bil. Bruker Halsnøy som utgangspunkt og drar på dagsturer. Men en av nettene skal vi overnatte - det har vi lovet eldsten - og jeg er vel den som gleder meg mest :-)

tj

Ute på fire ukers tur akkurat nå. Hatt fine dager på Hvaler og svenskekysten. Nå går ferden sydover på vestsiden av fjorden, og målet er Grimstad. Har hittil i sesongen logget 57 bruksdager og 40 overnattinger. Og det er mye igjen av ferien! :lol::lol:

Mye om båtlivet til nå finner dere her: MorMajor

Hilsen

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Nettopp tilbake etter 3 1/2 ukes tur. Stort sett bra vær hele tiden, og korte etapper:

Oslo - Horten

Horten - Verdens ende

Verdens ende - Jomfruland (innom Stavern og Kragerø)

Jomfruland - Lyngør

Lyngør - Arendal

Arendal - Lyngør (innom Tvedestrand)

Lyngør - Risør

Risør - Jomfruland

Jomfruland - Helgeroa

Helgeroa - Tønsberg

Tønsberg - Strømstad

Strømstad - Skjærhalden

Skjærhalden - Hankø

Hankø - Son

Son - Kaholmen

Kaholmen - Oslo

Har ikke fått ferdig motoren min til ferien. Ble derfor hyttetur ved Skipavik i Gulen. Men ble litt desperat etter noe å farte rundt i. Kjøpte derfor en gummibåt med en 4hk mariner av en kar på Fitjar.

Har nå akkurat kommet hjem etter 1 uke med perfekt vær. Solskinn hver eneste dag, og plenty med fisk og krabbe (23 stk på 3 dager).

Turen går nå bilveien til Kristiansand, hvor vi må innom Haugesund med dieselpumpen vår (ingen ledige i Bergen), og SHOPPING i Arendal (Maritim). Håper været holder seg 1 uke til.

Ellers fortsatt GOD SOMMER :sailing:

Har akkurat kommet hjem etter snaue 2 uker på sjøen. Kjørte direkte fra hjemmehavnen til Kragerøskjærgården, hvor vi ha ligget flere plasser. Turen ned var en fornøyelse, mens det var en del sjø idag. Det gjorde at ungene i båten vi reiste hjemover sammen med ble litt redde og sjøsyke, så ved Svenner så la vi kursen om til Stavern. Biltransport til de minste ble ordnet, med min kone som barnevakt. Husket oss rundt Tønsberg Tønne, og skal nå kjøre bil den siste uka i ferien :sad:

ter-av: Jeg så MorMajor i Stavern, og hadde det vært antydning til liv ombord (klokka var 0800), så hadde jeg gitt lyd fra meg. God tur videre mot Grimstad.

Har redigert skriveleifer.

Redigert av Fram25 (see edit history)

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Kom hjem i ettermiddag etter en tre-ukers turne i Rogaland og sørlige deler av Hordaland. En episk reise til idylliske steder med frydefullt fredelig landskap. Ca. 500 nm. totalt. Dessverre bare nogle få dager med strålende sol, resten var bare "tolerabelt". Men man skulle gjerne hatt nogle uker til! Dahadde man kanskje støtt på mer enn to andre med BPL-vimpel ... (janb og SveinHa)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

ter-av: Jeg så MorMajor i Stavern, og hadde det vært antydning til liv ombord (klokka var 0800), så hadde jeg gitt lyd fra meg. God tur videre mot Grimstad.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei

Ja, det ble to overnattinger i Stavern. Kom dit onsdag etter en ganske huskete tur over Tønna. Lå værfast pga vind torsdag, men dro videre til Risør på en flott tur fredag. Lørdag fortsatte ferden til Arendal der vi lå to netter - og så: Grimstad i dag, mandag.

Vi ferdes mest på østsiden av Oslofjorden, men duverden så flott det er nedover her. :yesnod:

Har reflektert litt over døgnpriser i gjestehavnene nedover. Hvorfor varierer det så mye - fra drøyt hundrelappen til 200 kroner. Er det noen grunn til at det skal koste 200 kroner i Arendal når det koster 125 i Horten? Begge havnene har det du trenger, men i Horten får du f.eks trådløst internett på kjøpet. (I Arendal må du også betale pr. time som gjest, i Horten er det gratis fra 08 til 20. )

Noen erfaringer og meninger om dette?

Fortsatt nesten to uker igjen av ferien! :lol:

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Det ble en 5.5 dagers perletur!! :flag:

Onsdag ettermiddag i 12 sek/m motsjø. Astor ble god og våt. Tok en pause i Mossekanalen.

Deretter gange til Hankø med overnatting i gjestehavna på øya.

Torsdag morgen kastet vi loss med kurs gjennom Hvalerøyene til Strømstad. En nydelig tur i flott farvann. Overnatting i gjestehavna med omliggende støy.

Fredag tok vi leia inn mot Daftø men innlags badestopp. Deretter ut til Koster hvor vi lå i Kostersundets gjestehavn på Nord-Koster.

Lørdag gikk ferden til Bolærne hvor vi lå til søndag.

En stor takk til alle våre båtvenner som gjorde turen trivelig. Tommy med mannskap i "Fruens Vilje", Kåre og Hildur som tok i mot oss på Koster. Og Bendik og Kari som fulgte oss fra Bolærne og hjem. Pluss andre Baatplassen-medlemmer som gjorde sitt til at vi fikk en uforglemmelig tur.

Med på turen hadde vi svoger Harald fra Molde som fikk en rundtur i en skjærgård noe ulik den han selv ferdes i i Moldefjorden.

Bilde

Kragerø fotografert ved 22-tiden utenfor Bloksberg.

Bilde

God plass i gjestehavna i Strømstad

Bilde

Kabelferja i Kostersundet

Bilde

Litt rart for en som er oppvokst i Kristiansund å se sundbåten legge til på Bolærne, syntes svoger Harald.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...