Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Dette er typisk for en snekke, jeg har en Saga 27 selv. Men jeg er uenig i hvordan du beskriver bevegelsen. Jeg vil heller si at en snekke tåler bølger fra siden godt, den stritter ikke imot, men følger sjøene. Så klart, - det hadde vært mer behagelig om en slapp disse bevegelsene. Jeg gjorde et forsøk med å legge 50 - 75kg bly ut i sidene i vannlinjenivå, men det hadde null effekt bortsett fra når vi ligger i ro og en hekksjøgeneral sender bølger inn der vi ligger fortøyd. Da stopper rullingen raskere enn før jeg la i ballasten.

Lars H.

Lars H.

Dette er typisk for en snekke, jeg har en Saga 27 selv. Men jeg er uenig i hvordan du beskriver bevegelsen. Jeg vil heller si at en snekker tåler bølger fra siden godt, den stritter ikke imot, men følger sjøene. Så klart, - det hadde vært mer behagelig om en slapp disse bevegelsene. Jeg gjorde et forsøk med å legge 50 - 75kg bly ut i sidene i vannlinjenivå, men det hadde null effekt bortsett fra når vi ligger i ro og en hekksjøgeneral sender bølger inn der vi ligger fortøyd. Da stopper rullingen raskere enn før jeg la i ballasten.

• Create New...