Jump to content

Edit History

Knallipadden

Knallipadden

Knurrbart skrev 1 time siden:

Om man har forsikring på x båt med y motor så er det sjølvsagt latterlig å komme å nekte utbetaling i ettertid på z argument da man har en avtale om hva man har forsikret uavhengig av hva Veritas eller naboen mente da båten var ny. 

 

En annen ting- trenger man virkelig forsikring på en 40 år gammel snekke? Den er jo allerede utrangert og avskrivet. Man får jo ingenting igjen. 

 

Man velger jo forsikringsverdi på båten ut i fra det den er verdt. Jeg har selv forsikret "utrangert" småbåt selv om den ikke er verdt så mange lapper. Hvis båten er veldig gammel og verdien er høy i forhold til alder krever de av og til at en takstmann vurderer verdien på båten for å få forsikret den. Det er surt å tape penger hvis noe skjer, og har man ikke forsikring og båten synker kan man bli personlig ansvarlig for å fjerne vraket - noe som fort kan koste fra x antall tusenlapper til hundre tusen vis av kroner. Ikke minst blir man personlig ansvarlig dersom man ikke har minst ansvarsforsikrig. Ofte er assistanse ved motorstopp og havari inkludert i forsikringen. Bare å bli slept av RS koster mange lapper om du ikke har forsikring. Forsikring på en billig båt koster ikke mer enn noen hundrelapper i året, og man sparer mye på å sjekke pris flere steder. Har man medlemskap osv kan man få kjempe billig forsikring. Det samme om man samler flere forsikringer på et sted. 

 

https://www.budstikka.no/nyheter/nyheter/bat-sank-ved-kai/s/2-2.310-1.3430723

Knallipadden

Knallipadden

Knurrbart skrev 1 time siden:

Om man har forsikring på x båt med y motor så er det sjølvsagt latterlig å komme å nekte utbetaling i ettertid på z argument da man har en avtale om hva man har forsikret uavhengig av hva Veritas eller naboen mente da båten var ny. 

 

En annen ting- trenger man virkelig forsikring på en 40 år gammel snekke? Den er jo allerede utrangert og avskrivet. Man får jo ingenting igjen. 

 

Man velger jo forsikringsverdi på båten ut i fra det den er verdt. Jeg har selv forsikret "utrangert" småbåt selv om den ikke er verdt så mange lapper. Hvis båten er veldig gammel og verdien er høy i forhold til alder krever de av og til at en takstmann vurderer verdien på båten for å få forsikret den. Det er surt å tape penger hvis noe skjer, og har man ikke forsikring og båten synker kan man bli personlig ansvarlig for å fjerne vraket - noe som fort kan koste fra x antall tusenlapper til hundre tusen vis av kroner. Ikke minst blir man personlig ansvarlig dersom man ikke har minst ansvarsforsikrig. Ofte er assistanse ved motorstopp og havari inkludert i forsikringen. Bare å bli slept av RS koster mange lapper om du ikke har forsikring. Forsikring på en billig båt koster ikke mer enn noen hundrelapper i året, og man sparer mye på å sjekke pris flere steder. Har man medlemskap osv kan man få kjempe billig forsikring. Det samme om man samler flere forsikringer på et sted. 

Knallipadden

Knallipadden

Knurrbart skrev 44 minutter siden:

Om man har forsikring på x båt med y motor så er det sjølvsagt latterlig å komme å nekte utbetaling i ettertid på z argument da man har en avtale om hva man har forsikret uavhengig av hva Veritas eller naboen mente da båten var ny. 

 

En annen ting- trenger man virkelig forsikring på en 40 år gammel snekke? Den er jo allerede utrangert og avskrivet. Man får jo ingenting igjen. 

 

Man velger jo forsikringsverdi på båten ut i fra det den er verdt. Jeg har selv forsikret "utrangert" småbåt selv om den ikke er verdt så mange lapper. Det er surt å tape penger hvis noe skjer, og har man ikke forsikring og båten synker kan man bli personlig ansvarlig for å fjerne vraket - noe som fort kan koste fra x antall tusenlapper til hundre tusen vis av kroner. Ikke minst blir man personlig ansvarlig dersom man ikke har minst ansvarsforsikring om noen skjeer. Ofte er assistanse ved motorstopp og havari inkludert i forsikringen også. Bare å bli slept av RS koster mange lapper om du ikke har forsikring. 



×
×
  • Create New...