Jump to content

Edit History

Selco Racing

Selco Racing

John_Kr skrev On ‎02‎.‎02‎.‎2018 at 18.02:

Det som er viktig å tenke på er at vanninntaket på G2 motoren sitter i nesa på kon, får du ikke motoren helt opp av vannet så gror vanninntaket igjen, ikke smart

Godt poeng.

Dette problemet gjelder dessverre også en del andre båt fabrikat.

 

I tillegg kommer problemet som dere nevner, at det er så knapt plass i motorbrønn at motordeksel kolliderer med innerliner ved full opp tilting, med skade på både innerliner og motordeksel på første tur.

Disse tingene burde produsentene klare å løse enkelt med god margin. 

 

Enda verre er små marginer ved selvlensingen.

Så et eksempel der et ektepar sto og kjørte med vann til anklene pga feil ved selvlensingen. Dette var ny båt til halv mill. Et annet merke.

Selco Racing

Selco Racing

John_Kr skrev On ‎02‎.‎02‎.‎2018 at 18.02:

Det som er viktig å tenke på er at vanninntaket på G2 motoren sitter i nesa på kon, får du ikke motoren helt opp av vannet så gror vanninntaket igjen, ikke smart

Godt poeng.

Dette problemet gjelder dessverre også en del andre båt fabrikat.

 

I tillegg kommer problemet med at det er så knapt plass i motorbrønn at motordeksel kolliderer med innerliner ved full opp tilting, med skade på både innerliner og motordeksel på første tur.

Disse tingene burde produsentene klare å løse enkelt med god margin. 

 

Enda verre er små marginer ved selvlensingen.

Så et eksempel der et ektepar sto og kjørte med vann til anklene pga feil ved selvlensingen. Dette var ny båt til halv mill. Et annet merke.

Selco Racing

Selco Racing

John_Kr skrev On ‎02‎.‎02‎.‎2018 at 18.02:

Det som er viktig å tenke på er at vanninntaket på G2 motoren sitter i nesa på kon, får du ikke motoren helt opp av vannet så gror vanninntaket igjen, ikke smart

Godt poeng.

Dette problemet gjelder dessverre også en del andre båt fabrikat.

 

I tillegg kommer problemet med at det er så knapt plass i motorbrønn at motordeksel kolliderer med innerliner ved full opp tilting, med skade på både innerliner og motordeksel på første tur.

Disse enkle tingene burde produsentene klare å løse med god margin. 

 

Enda verre er små marginer ved selvlensingen.

Så et eksempel der et ektepar sto og kjørte med vann til anklene pga feil ved selvlensingen. Dette var ny båt til halv mill. Et annet merke.

Selco Racing

Selco Racing

John_Kr skrev On ‎02‎.‎02‎.‎2018 at 18.02:

Det som er viktig å tenke på er at vanninntaket på G2 motoren sitter i nesa på kon, får du ikke motoren helt opp av vannet så gror vanninntaket igjen, ikke smart

Godt poeng.

Dette problemet gjelder dessverre også en del andre båt fabrikat.

 

I tillegg kommer problemet med at det er så knapt plass i motorbrønn at motordeksel kolliderer med innerliner ved full opp tilting, med skade på både innerliner og motordeksel på første tur.

Disse enkle tingene burde produsentene klare å løse med god margin. 

 

Enda verre er små marginer ved selvlensingen.

Så et eksempel der et ektepar sto og kjørte med vann til anklene pga feil ved selvlensingen. Dette var ny båt til halv mill.



×
×
  • Create New...