Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Irriterende ja. Nå oppstod problemet hos meg da jeg monterte ny motor på gammel båt (-96 modell), så her kan kanskje ikke båtprodusenten klandres i samme grad. Likevel ble jeg litt forbauset da motoren plutselig stanget i motorbrønnen og såpass mye av undervannshuset fortsatt lå under vann. Faktisk så lavt at det grodde helt opptil vanninntaket som ligger på siden på Suzukien.

Dog er jeg ganske sikker på at denne kjekke saken fra Bobs Machine Shop fikser biffen.

20180210_144152.jpg.6e3fc1653dccb94c42a221b4a48383fb.jpg

Veier 18 kg (+ et par kilo i bolter/anleggsplate) og bygger 4" bakover. Kom vel på rundt 8kkr fra Ravns Garage med alt. Så kan man vurdere om det er et alternativ om man ikke går for G2 med det nye motorfestet. Litt tungvindt å måtte gjøre slike tiltak. Bonusen er at det heretter blir en lek å finne optimal høyde på setup-propell. :smiley:

#Edit: Man får også kjøpt setback-spacere som er vesentlig billigere og veier mindre hvis man ikke har lyst på høydejustering.

Solseng

Solseng

Irriterende ja. Nå oppstod problemet hos meg da jeg monterte ny motor på gammel båt (-96 modell), så her kan kanskje ikke båtprodusenten klandres i samme grad. Likevel ble jeg litt forbauset da motoren plutselig stanget i motorbrønnen og såpass mye av undervannshuset fortsatt lå under vann. Faktisk så lavt at det grodde helt opptil vanninntaket som ligger på siden på Suzukien.

Dog er jeg ganske sikker på at denne kjekke saken fra Bobs Machine Shop fikser biffen.

20180210_144152.jpg.6e3fc1653dccb94c42a221b4a48383fb.jpg

Veier 18 kg (+ et par kilo i bolter/anleggsplate) og bygger 4" bakover. Kom vel på rundt 8kkr med alt. Så kan man vurdere om det er et alternativ om man ikke går for G2 med det nye motorfestet. Litt tungvindt å måtte gjøre slike tiltak. Bonusen er at det heretter blir en lek å finne optimal høyde på setup-propell. :smiley:

• Create New...