Jump to content

Edit History

John_Kr

John_Kr

Hei

Der ja, denne dingsen eliminerer mange problemer, plassproblemer i motorbrønn og høydejusteringer osv, men den skaper noen nye utfordringer, spesielt gjelder dette vekt & balangse. Nå finnes disse i hydrauliske styrt enheter slik at det er bare å trykke på knappen så er høydejusteringen en lek.

Nå er vel vårt problem litt annerledes, da båtprodusenten har begynt å sette vektbegrensninger på motoren. En Evinrude G2 har innebygget styringsenhet og denne motoren veier ca. 40 kg mere en G1 motoren. Evinrude har produsert en G1,5, ny motor med gammelt motorfeste som veier litt mindre. Denne motoren blir vi henvist til å kjøpe. Vi som har bestilt ny motor skal ha G2 og ikke G1,5. Problemet ligger vel kanskje, ikke sikker, at selvlensesytemet ikke fungerer optimalt og at båten kanskje fylles med vann ved mye regn. Nå kjenner vi til at Nordkapp har gjort endringer og tilpasset båten til de nye motorene, det være seg flytting av batteri (30 kg), oljetanken er innebygget i motoren og bensintanken er flyttet fremover. Disse endringene skal være tilstrekkelig til å montere G2.

Dersom marginene er så små at 30-40 kg velter et stort lass så må Nordkapp komme opp med hvordan vi laster båten med 9 personer og eventuelt annet ustyr, jeg tørr ikke fylle båten med last i fare for at båten skal synke. Kanskje jeg må ha bare 1/2 bensintank og kanskje 1/2 oljetank for å spare vekt, ikke vet jeg. Alt dette er bare spekulasjoner, det som er sikkert er at Nordkapp vil ikke at vi skal montere G2 på Enduro 605. Merk, jeg kaller den nye motoren med gammelt motorfeste for G1,5, dvs delvis ny motor. I reklamen sies det at man ikke har benyttet en eneste komponent fra G1 motor over til G2 motoren, gammelt motorfeste er vel overføring av komponenter.

John_Kr

John_Kr

Hei

Der ja, denne dingsen eliminerer mange problemer, plassproblemer i motorbrønn og høydejusteringer osv, men den skaper noen nye utfordringer, spesielt gjelder dette vekt & balangse. Nå finnes disse i hydrauliske styrt enheter slik at det er bare å trykke på knappen så er høydejusteringen en lek.

Nå er vel vårt problem litt annerledes, da båtprodusenten har begynt å sette vektbegrensninger på motoren. En Evinrude G2 har innebygget styringsenhet og denne motoren veier ca. 40 kg mere en G1 motoren. Evinrude har produsert en G1,5, ny motor med gammelt motorfeste som veier litt mindre. Denne motoren blir vi henvist til å kjøpe. Vi som har bestilt ny motor skal ha G2 og ikke G1,5. Problemet ligger vel kanskje, ikke sikker, at selvlensesytemet ikke fungerer optimalt og at båten kanskje fylles med vann ved mye regn. Nå kjenner vi til at Nordkapp har gjort endringer og tilpasset båten til de nye motorene, det være seg flytting av batteri (30 kg), oljetanken er innebygget i motoren og bensintanken er flyttet fremover. Disse endringene skal være tilstrekkelig til å montere G2.

Dersom marginene er så små at 30-40 kg velter et stort lass så må Nordkapp komme opp med hvordan vi laster båten med 9 personer og eventuelt annet ustyr, jeg tørr ikke fylle båten med last i fare for at båten skal synke. Kanskje jeg må ha bare 1/2 bensintank og kanskje 1/2 oljetank for å spare vekt, ikke vet jeg. Alt dette er bare spekulasjoner, det som er sikkert er at Nordkapp vil ikke at vi skal montere G2 på Enduro 605. Merk, jeg kaller den nye motoren med gammelt motorfeste for G1,5, dvs delvis ny motor. I reklamen sies det at man ikke har benyttet en eneste komponent fra G1 motor over til G2 motoren, gammelt motorfeste er noen komponenter det.

Dette her er bare tull og irriterer meg grønn.

• Create New...