Jump to content

Edit History

Hakkannen

Hakkannen

Hei. 

Er ikke det hull for løftetau eller fortøyning da? Tror ikke disse hullene er beregnet til å montere gjennomføringer i, selv om det selvfølgelig går an.

Den nærmeste dimensjonen gjennomføring av typen du linker til er 1/2’’. Den gjennomføringen har en ytre diameter på 22mm, så du må faktisk utvide hullene litt for å få plass. Kan gjøres med en Dremel-fres eller lignende eller en egnet rundstokk med sandpapir på, det er ikke mer enn en halv millimeter som trengs på hver side av hullet. I og med at akterspeilet ditt sannsynligvis er i kryssfiner (ser i alle fall sånn ut på bildet, synes jeg ser lagene i hullene) bør du etter utviding av hullene kline på noe epoksy samtidig med montering av gjennomføringene, slik at ikke vann trenger inn i fineren. Biltemas hurtigepoksy kan brukes til dette, den er relativt tyktflytende og herder innen rimelig tid, ikke fem minutter som beskrevet, men likevel, den er gjennomhard i løpet av noen timer (har brukt denne til liming av over 1000 knivblader i tollekniver + diverse annet, så vil påstå jeg kjenner litt til produktet:lol:).

847BEBCA-6E03-493B-A374-22A20C49C301.png

Hakkannen

Hakkannen

Hei. 

Er ikke det hull for løftetau eller fortøyning da? Tror ikke disse hullene er beregnet til å montere gjennomføringer i, selv om det selvfølgelig går an.

Den nærmeste dimmensjonen gjennomføring av typen du linker til er 1/2’’. Den gjennomføringen har en ytre diameter på 22mm, så du må faktisk utvide hullene litt for å få plass. Kan gjøres med en Dremel-fres eller lignende eller en egnet rundstokk med sandpapir på, det er ikke mer enn en halv millimeter som trengs på hver side av hullet. I og med at akterspeilet ditt sannsynligvis er i kryssfiner (ser i alle fall sånn ut på bildet, synes jeg ser lagene i hullene) bør du etter utviding av hullene kline på noe epoksy samtidig med montering av gjennomføringene, slik at ikke vann trenger inn i fineren. Biltemas hurtigepoksy kan brukes til dette, den er relativt tyktflytende og herder innen rimelig tid, ikke fem minutter som beskrevet, men likevel, den er gjennomhard i løpet av noen timer (har brukt denne til liming av over 1000 knivblader i tollekniver + diverse annet, så vil påstå jeg kjenner litt til produktet:lol:).

847BEBCA-6E03-493B-A374-22A20C49C301.png

• Create New...