Jump to content

Edit History

Nord West 420

Nord West 420

17 hours ago, Bitteliten said:

 

Sjøbliss: Jeanneau Prestige 46 er båten du ser etter dersom du ikke ser verdien i å eie et "kunstverk" som NW-420 er og hovedsakelig er opptatt av størrelse ift. kostnad.  For meg er en slik båt verdt rundt 1,8 mill. avh. av utstyr. Svært praktisk båt er min erfaring fra denne modellen, men rett og slett for kjedelig for meg i likhet med Skorgenes, P42, P45 osv. 

Får legge til at at jeg straks skal selge en NW-420 IPS, så slik sett er jeg ikke hildet. 

 

Basert på dette legger jeg til følgende kommentarer om X-faktor båten NW-420FB, IPS. (I den grad man kan snakke om X-faktor på en 2007 modell som min er)

 

Fly på Nord West 420 er veldig bra etter min vurdering. 

3 stoler i kjøreretning og sentrert ratt. 

Kjøleskap, koppholdere og nydelig bord i sittegruppe som og kan brukes til skjermet solseng. 

Flytrekket festes på få min. 

Å dra på båttur i stor båt uten flybridge er for meg nesten uaktuelt da jeg liker å sitte "fritt" i solen på flotte dager uten å styre med en stor kalesje eller sitte nede bak glass i hardtopbåt. (å få solen inn en stor takluke blir for meg for tamt)   Kalesje på såpass stor båt er uaktuelt. 

Skulle noen sitte inne mens man går i ufyselig vær, så ser man ut selv om man sitter i salong eller ute ved kalesjen hvor det og er et flott bord som egner seg til både frokost evt. et lite vorspiel når været ikke er topp. 

Støynivået er svært begrenset ift. de fleste båter i samme klasse. (motorer ligger bak dør og ikke under sofa)

Plastikk og mindre flott håndtverk er ikke så sjelden alternativet. 

Ønsker man å rengjøre dieseltanker åpner man mannlokkene og og renser. (generelt gjennomtenkte og praktiske løsninger) 

At båten går 35 knop uten problem og forholdsvis økonomisk i 28, er også verdt å ta med seg ift. de fleste tilsvarende båter som ligger "bakpå". 

Ingen røyk fra motorer.  

Gode stuverom til tauverk og fendere ute. (og stort stuverom til sykkel og annet) 

Badeplatform er alene verdt flere hundre tusen i mine øyne. Ved å stupe fra landgangen, klatre opp den gode badestigen og sette seg på stuverom for å ta en passe varm dusj på behagelig varmt teakdekk, med god plass til barn og voksne på plattformen så føler man nesten at man har sin egen strand. 

Gode kryssholt, kraftig rekkverk og solid fenderlist. 

Lettbåten heises enkelt opp på platform når man skal videre på tur.  

Stor fryseboks i tillegg til 2 kjøleskap. 

Elektronikk, VVS, treverk, motorinstallasjon, glassfiber, stoff og det meste av utstyr er generelt valgt fra øverste hylle ift. rimeligere båter. 

Selv valgte jeg NW-370 fremfor Azimut 43 og Princess 42/50 for noen år siden. 

Mht. NW 420 og tilsvarende båter er NW for tiden det sterkeste kortet i mine øyne dersom man er begrenset til 3 mill., dersom man ikke er mest opptatt av å ha størst mulig båt eller har andre spesielle ønsker ift. å ha en tidløs svært flott og solid bygget båt.  (som oftest er eksepsjonelt godt utstyrt og vedlikeholdt ift. konkurrentene) 

 

Nevner og at jeg har hatt Skilsø 36FB som er båten jeg har vært borti som er mest lik i størrelse skrogmessig. Samtidig er det en helt annen båt og følgelig solgte jeg den for å kjøpe NW selv om prisen var det dobbelte. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nord West 420

Nord West 420

17 hours ago, Bitteliten said:

 

Sjøbliss: Jeanneau Prestige 46 er båten du ser etter dersom du ikke ser verdien i å eie et "kunstverk" som NW-420 er og hovedsakelig er opptatt av størrelse ift. kostnad.  For meg er en slik båt verdt rundt 1,8 mill. avh. av utstyr. Svært praktisk båt er min erfaring fra denne modellen, men rett og slett for kjedelig for meg i likhet med Skorgenes, P42, P45 osv. 

Får legge til at at jeg straks skal selge en NW-420 IPS, så slik sett er jeg ikke hildet. 

 

Basert på dette legger jeg til følgende kommentarer om X-faktor båten NW-420FB, IPS. (I den grad man kan snakke om X-faktor på en 2007 modell som min er)

 

Fly på Nord West 420 er veldig bra etter min vurdering. 

3 stoler i kjøreretning og sentrert ratt. 

Kjøleskap, koppholdere og nydelig bord i sittegruppe som og kan brukes til skjermet solseng. 

Flytrekket festes på få min. 

Å dra på båttur i stor båt uten flybridge er for meg nesten uaktuelt da jeg liker å sitte "fritt" i solen på flotte dager uten å styre med en stor kalesje eller sitte nede bak glass i hardtopbåt. (å få solen inn en stor takluke blir for meg for tamt)   Kalesje på såpass stor båt er uaktuelt. 

Skulle noen sitte inne mens man går i ufyselig vær, så ser man ut selv om man sitter i salong eller ute ved kalesjen hvor det og er et flott bord som egner seg til både frokost evt. et lite vorspiel når været ikke er topp. 

Støynivået er svært begrenset ift. de fleste båter i samme klasse. (motorer ligger bak dør og ikke under sofa)

Plastikk og mindre flott håndtverk er ikke så sjelden alternativet. 

Ønsker man å rengjøre dieseltanker åpner man mannlokkene og og renser. (generelt gjennomtenkte og praktiske løsninger) 

At båten går 35 knop uten problem og forholdsvis økonomisk i 28, er også verdt å ta med seg ift. de fleste tilsvarende båter som ligger "bakpå". 

Ingen røyk fra motorer.  

Gode stuverom til tauverk og fendere ute. (og stort stuverom til sykkel og annet) 

Badeplatform er alene verdt flere hundre tusen i mine øyne. Ved å stupe fra landgangen, klatre opp den gode badestigen og sette seg på stuverom for å ta en passe varm dusj på behagelig varmt teakdekk, med god plass til barn og voksne på plattformen så føler man nesten at man har sin egen strand. 

Gode kryssholt, kraftig rekkverk og solid fenderlist. 

Lettbåten heises enkelt opp på platform når man skal videre på tur.  

Stor fryseboks i tillegg til 2 kjøleskap. 

Elektronikk, VVS, treverk, motorinstallasjon, glassfiber, stoff og det meste av utstyr er generelt valgt fra øverste hylle ift. rimeligere båter. 

Selv valgte jeg NW-370 fremfor Azimut 43 og Princess 42/50 for noen år siden. 

Mht. NW 420 og tilsvarende båter er NW for tiden det sterkeste kortet i mine øyne dersom man er begrenset til 3 mill., dersom man ikke er mest opptatt av å ha størst mulig båt eller har andre spesielle ønsker ift. å ha en tidløs svært flott og solid bygget båt.  (som oftest er eksepsjonelt godt utstyrt og vedlikeholdt ift. konkurrentene) 

 

 

 

 

 

 

 

Nord West 420

Nord West 420

17 hours ago, Bitteliten said:

 

Sjøbliss: Jeanneau Prestige 46 er båten du ser etter dersom du ikke ser verdien i å eie et "kunstverk" som NW-420 er og hovedsakelig er opptatt av størrelse ift. kostnad.  For meg er en slik båt verdt rundt 1,8 mill. avh. av utstyr. Svært praktisk båt er min erfaring fra denne modellen, men rett og slett for kjedelig for meg i likhet med Skorgenes, P42 osv. 

Får legge til at at jeg straks skal selge en NW-420 IPS, så slik sett er jeg ikke hildet. 

 

Basert på dette legger jeg til følgende kommentarer om X-faktor båten NW-420FB, IPS. (I den grad man kan snakke om X-faktor på en 2007 modell som min er)

 

Fly på Nord West 420 er veldig bra etter min vurdering. 

3 stoler i kjøreretning og sentrert ratt. 

Kjøleskap, koppholdere og nydelig bord i sittegruppe som og kan brukes til skjermet solseng. 

Flytrekket festes på få min. 

Å dra på båttur i stor båt uten flybridge er for meg nesten uaktuelt da jeg liker å sitte "fritt" i solen på flotte dager uten å styre med en stor kalesje eller sitte nede bak glass i hardtopbåt. (å få solen inn en stor takluke blir for meg for tamt)   Kalesje på såpass stor båt er uaktuelt. 

Skulle noen sitte inne mens man går i ufyselig vær, så ser man ut selv om man sitter i salong eller ute ved kalesjen hvor det og er et flott bord som egner seg til både frokost evt. et lite vorspiel når været ikke er topp. 

Støynivået er svært begrenset ift. de fleste båter i samme klasse. (motorer ligger bak dør og ikke under sofa)

Plastikk og mindre flott håndtverk er ikke så sjelden alternativet. 

Ønsker man å rengjøre dieseltanker åpner man mannlokkene og og renser. (generelt gjennomtenkte og praktiske løsninger) 

At båten går 35 knop uten problem og forholdsvis økonomisk i 28, er også verdt å ta med seg ift. de fleste tilsvarende båter som ligger "bakpå". 

Ingen røyk fra motorer.  

Gode stuverom til tauverk og fendere ute. (og stort stuverom til sykkel og annet) 

Badeplatform er alene verdt flere hundre tusen i mine øyne. Ved å stupe fra landgangen, klatre opp den gode badestigen og sette seg på stuverom for å ta en passe varm dusj på behagelig varmt teakdekk, med god plass til barn og voksne på plattformen så føler man nesten at man har sin egen strand. 

Gode kryssholt, kraftig rekkverk og solid fenderlist. 

Lettbåten heises enkelt opp på platform når man skal videre på tur.  

Stor fryseboks i tillegg til 2 kjøleskap. 

Elektronikk, VVS, treverk, motorinstallasjon, glassfiber, stoff og det meste av utstyr er generelt valgt fra øverste hylle ift. rimeligere båter. 

Selv valgte jeg NW-370 fremfor Azimut 43 og Princess 42/50 for noen år siden. 

Mht. NW 420 og tilsvarende båter er NW for tiden det sterkeste kortet i mine øyne dersom man er begrenset til 3 mill., dersom man ikke er mest opptatt av å ha størst mulig båt eller har andre spesielle ønsker ift. å ha en tidløs svært flott og solid bygget båt.  (som oftest er eksepsjonelt godt utstyrt og vedlikeholdt ift. konkurrentene) 

 

 

 

 

 

 

 

Nord West 420

Nord West 420

17 hours ago, Bitteliten said:

 

Sjøbliss: Jeanneau Prestige 46 er båten du ser etter dersom du ikke ser verdien i å eie et "kunstverk" som NW-420 er og hovedsakelig er opptatt av størrelse ift. kostnad.  For meg er en slik båt verdt rundt 1,8 mill. avh. av utstyr. Svært praktisk båt er min erfaring fra denne modellen, men rett og slett for kjedelig for meg i likhet med Skorgenes, P42 osv. 

Får legge til at at jeg straks skal selge en NW-420 IPS, så slik sett er jeg ikke hildet. 

 

Basert på dette legger jeg til følgende kommentarer om X-faktor båten NW-420FB, IPS. 

 

Fly på Nord West 420 er veldig bra etter min vurdering. 

3 stoler i kjøreretning og sentrert ratt. 

Kjøleskap, koppholdere og nydelig bord i sittegruppe som og kan brukes til skjermet solseng. 

Flytrekket festes på få min. 

Å dra på båttur i stor båt uten flybridge er for meg nesten uaktuelt da jeg liker å sitte "fritt" i solen på flotte dager uten å styre med en stor kalesje eller sitte nede bak glass i hardtopbåt. (å få solen inn en stor takluke blir for meg for tamt)   Kalesje på såpass stor båt er uaktuelt. 

Skulle noen sitte inne mens man går i ufyselig vær, så ser man ut selv om man sitter i salong eller ute ved kalesjen hvor det og er et flott bord som egner seg til både frokost evt. et lite vorspiel når været ikke er topp. 

Støynivået er svært begrenset ift. de fleste båter i samme klasse. (motorer ligger bak dør og ikke under sofa)

Plastikk og mindre flott håndtverk er ikke så sjelden alternativet. 

Ønsker man å rengjøre dieseltanker åpner man mannlokkene og og renser. (generelt gjennomtenkte og praktiske løsninger) 

At båten går 35 knop uten problem og forholdsvis økonomisk i 28, er også verdt å ta med seg ift. de fleste tilsvarende båter som ligger "bakpå". 

Ingen røyk fra motorer.  

Gode stuverom til tauverk og fendere ute. (og stort stuverom til sykkel og annet) 

Badeplatform er alene verdt flere hundre tusen i mine øyne. Ved å stupe fra landgangen, klatre opp den gode badestigen og sette seg på stuverom for å ta en passe varm dusj på behagelig varmt teakdekk, med god plass til barn og voksne på plattformen så føler man nesten at man har sin egen strand. 

Gode kryssholt, kraftig rekkverk og solid fenderlist. 

Lettbåten heises enkelt opp på platform når man skal videre på tur.  

Stor fryseboks i tillegg til 2 kjøleskap. 

Elektronikk, VVS, treverk, motorinstallasjon, glassfiber, stoff og det meste av utstyr er generelt valgt fra øverste hylle ift. rimeligere båter. 

Selv valgte jeg NW-370 fremfor Azimut 43 og Princess 42/50 for noen år siden. 

Mht. NW 420 og tilsvarende båter er NW for tiden det sterkeste kortet i mine øyne dersom man er begrenset til 3 mill., dersom man ikke er mest opptatt av å ha størst mulig båt eller har andre spesielle ønsker ift. å ha en tidløs svært flott og solid bygget båt.  (som oftest er eksepsjonelt godt utstyrt og vedlikeholdt ift. konkurrentene) 

 

 

 

 

 

 

 

Nord West 420

Nord West 420

17 hours ago, Bitteliten said:

 

Sjøbliss: Jeanneau Prestige 46 er båten du ser etter dersom du ikke ser verdien i å eie et "kunstverk" som NW-420 er og hovedsakelig er opptatt av størrelse ift. kostnad.  For meg er en slik båt verdt rundt 1,8 mill. avh. av utstyr. Svært praktisk båt er min erfaring fra denne modellen, men rett og slett for kjedelig for meg i likhet med Skorgenes, P42 osv. 

Får legge til at at jeg straks skal selge en NW-420 IPS, så slik sett er jeg ikke hildet. 

 

Basert på dette legger jeg til følgende kommentarer. 

 

Fly på Nord West 420 er veldig bra etter min vurdering. 

3 stoler i kjøreretning og sentrert ratt. 

Kjøleskap, koppholdere og nydelig bord i sittegruppe som og kan brukes til skjermet solseng. 

Flytrekket festes på få min. 

Å dra på båttur i stor båt uten flybridge er for meg nesten uaktuelt da jeg liker å sitte "fritt" i solen på flotte dager uten å styre med en stor kalesje eller sitte nede bak glass i hardtopbåt. (å få solen inn en stor takluke blir for meg for tamt)   Kalesje på såpass stor båt er uaktuelt. 

Skulle noen sitte inne mens man går i ufyselig vær, så ser man ut selv om man sitter i salong eller ute ved kalesjen hvor det og er et flott bord som egner seg til både frokost evt. et lite vorspiel når været ikke er topp. 

Støynivået er svært begrenset ift. de fleste båter i samme klasse. (motorer ligger bak dør og ikke under sofa)

Plastikk og mindre flott håndtverk er ikke så sjelden alternativet. 

Ønsker man å rengjøre dieseltanker åpner man mannlokkene og og renser. (generelt gjennomtenkte og praktiske løsninger) 

At båten går 35 knop uten problem og forholdsvis økonomisk i 28, er også verdt å ta med seg ift. de fleste tilsvarende båter som ligger "bakpå". 

Ingen røyk fra motorer.  

Gode stuverom til tauverk og fendere ute. (og stort stuverom til sykkel og annet) 

Badeplatform er alene verdt flere hundre tusen i mine øyne. Ved å stupe fra landgangen, klatre opp den gode badestigen og sette seg på stuverom for å ta en passe varm dusj på behagelig varmt teakdekk, med god plass til barn og voksne på plattformen så føler man nesten at man har sin egen strand. 

Gode kryssholt, kraftig rekkverk og solid fenderlist. 

Lettbåten heises enkelt opp på platform når man skal videre på tur.  

Stor fryseboks i tillegg til 2 kjøleskap. 

Elektronikk, VVS, treverk, motorinstallasjon, glassfiber, stoff og det meste av utstyr er generelt valgt fra øverste hylle ift. rimeligere båter. 

Selv valgte jeg NW-370 fremfor Azimut 43 og Princess 42/50 for noen år siden. 

Mht. NW 420 og tilsvarende båter er NW for tiden det sterkeste kortet i mine øyne dersom man er begrenset til 3 mill., dersom man ikke er mest opptatt av å ha størst mulig båt eller har andre spesielle ønsker ift. å ha en tidløs svært flott og solid bygget båt.  (som oftest er eksepsjonelt godt utstyrt og vedlikeholdt ift. konkurrentene) 

 

 

 

 

 

 

 

Nord West 420

Nord West 420

17 hours ago, Bitteliten said:

 

Sjøbliss: Jeanneau Prestige 46 er båten du ser etter dersom du ikke ser verdien i å eie et "kunstverk" som NW-420 er og hovedsakelig er opptatt av størrelse ift. kostnad.  For meg er en slik båt verdt rundt 1,8 mill. avh. av utstyr. Svært praktisk båt er min erfaring fra denne modellen, men rett og slett for kjedelig for meg. 

Får legge til at at jeg straks skal selge en NW-420 IPS, så slik sett er jeg ikke hildet. 

 

Basert på dette legger jeg til følgende kommentarer. 

 

Fly på Nord West 420 er veldig bra etter min vurdering. 

3 stoler i kjøreretning og sentrert ratt. 

Kjøleskap, koppholdere og nydelig bord i sittegruppe som og kan brukes til skjermet solseng. 

Flytrekket festes på få min. 

Å dra på båttur i stor båt uten flybridge er for meg nesten uaktuelt da jeg liker å sitte "fritt" i solen på flotte dager uten å styre med en stor kalesje eller sitte nede bak glass i hardtopbåt. (å få solen inn en stor takluke blir for meg for tamt)   Kalesje på såpass stor båt er uaktuelt. 

Skulle noen sitte inne mens man går i ufyselig vær, så ser man ut selv om man sitter i salong eller ute ved kalesjen hvor det og er et flott bord som egner seg til både frokost evt. et lite vorspiel når været ikke er topp. 

Støynivået er svært begrenset ift. de fleste båter i samme klasse. (motorer ligger bak dør og ikke under sofa)

Plastikk og mindre flott håndtverk er ikke så sjelden alternativet. 

Ønsker man å rengjøre dieseltanker åpner man mannlokkene og og renser. (generelt gjennomtenkte og praktiske løsninger) 

At båten går 35 knop uten problem og forholdsvis økonomisk i 28, er også verdt å ta med seg ift. de fleste tilsvarende båter som ligger "bakpå". 

Ingen røyk fra motorer.  

Gode stuverom til tauverk og fendere ute. (og stort stuverom til sykkel og annet) 

Badeplatform er alene verdt flere hundre tusen i mine øyne. Ved å stupe fra landgangen, klatre opp den gode badestigen og sette seg på stuverom for å ta en passe varm dusj på behagelig varmt teakdekk, med god plass til barn og voksne på plattformen så føler man nesten at man har sin egen strand. 

Gode kryssholt, kraftig rekkverk og solid fenderlist. 

Lettbåten heises enkelt opp på platform når man skal videre på tur.  

Stor fryseboks i tillegg til 2 kjøleskap. 

Elektronikk, VVS, treverk, motorinstallasjon, glassfiber, stoff og det meste av utstyr er generelt valgt fra øverste hylle ift. rimeligere båter. 

Selv valgte jeg NW-370 fremfor Azimut 43 og Princess 42/50 for noen år siden. 

Mht. NW 420 og tilsvarende båter er NW for tiden det sterkeste kortet i mine øyne dersom man er begrenset til 3 mill., dersom man ikke er mest opptatt av å ha størst mulig båt eller har andre spesielle ønsker ift. å ha en tidløs svært flott og solid bygget båt.  (som oftest er eksepsjonelt godt utstyrt og vedlikeholdt ift. konkurrentene) 

 

 

 

 

 

 

 

Nord West 420

Nord West 420

17 hours ago, Bitteliten said:

 

Sjøbliss: Jeanneau Prestige 46 er båten du ser etter dersom du ikke ser verdien i å eie et "kunstverk" som NW-420 er og hovedsakelig er opptatt av størrelse ift. kostnad. 

Får legge til at at jeg straks skal selge en NW-420 IPS, så slik sett er jeg ikke hildet. 

 

Basert på dette legger jeg til følgende kommentarer. 

 

Fly på Nord West 420 er veldig bra etter min vurdering. 

3 stoler i kjøreretning og sentrert ratt. 

Kjøleskap, koppholdere og nydelig bord i sittegruppe som og kan brukes til skjermet solseng. 

Flytrekket festes på få min. 

Å dra på båttur i stor båt uten flybridge er for meg nesten uaktuelt da jeg liker å sitte "fritt" i solen på flotte dager uten å styre med en stor kalesje eller sitte nede bak glass i hardtopbåt. (å få solen inn en stor takluke blir for meg for tamt)   Kalesje på såpass stor båt er uaktuelt. 

Skulle noen sitte inne mens man går i ufyselig vær, så ser man ut selv om man sitter i salong eller ute ved kalesjen hvor det og er et flott bord som egner seg til både frokost evt. et lite vorspiel når været ikke er topp. 

Støynivået er svært begrenset ift. de fleste båter i samme klasse. (motorer ligger bak dør og ikke under sofa)

Plastikk og mindre flott håndtverk er ikke så sjelden alternativet. 

Ønsker man å rengjøre dieseltanker åpner man mannlokkene og og renser. (generelt gjennomtenkte og praktiske løsninger) 

At båten går 35 knop uten problem og forholdsvis økonomisk i 28, er også verdt å ta med seg ift. de fleste tilsvarende båter som ligger "bakpå". 

Ingen røyk fra motorer.  

Gode stuverom til tauverk og fendere ute. (og stort stuverom til sykkel og annet) 

Badeplatform er alene verdt flere hundre tusen i mine øyne. Ved å stupe fra landgangen, klatre opp den gode badestigen og sette seg på stuverom for å ta en passe varm dusj på behagelig varmt teakdekk, med god plass til barn og voksne på plattformen så føler man nesten at man har sin egen strand. 

Gode kryssholt, kraftig rekkverk og solid fenderlist. 

Lettbåten heises enkelt opp på platform når man skal videre på tur.  

Stor fryseboks i tillegg til 2 kjøleskap. 

Elektronikk, VVS, treverk, motorinstallasjon, glassfiber, stoff og det meste av utstyr er generelt valgt fra øverste hylle ift. rimeligere båter. 

Selv valgte jeg NW-370 fremfor Azimut 43 og Princess 42/50 for noen år siden. 

Mht. NW 420 og tilsvarende båter er NW for tiden det sterkeste kortet i mine øyne dersom man er begrenset til 3 mill., dersom man ikke er mest opptatt av å ha størst mulig båt eller har andre spesielle ønsker ift. å ha en tidløs svært flott og solid bygget båt.  (som oftest er eksepsjonelt godt utstyrt og vedlikeholdt ift. konkurrentene) 

 

 

 

 

 

 

 

Nord West 420

Nord West 420

17 hours ago, Bitteliten said:

 

Sjøbliss: Jeanneau Prestige 46 er båten du ser etter dersom du ikke ser verdien i å eie et "kunstverk" som NW-420 er og hovedsakelig er opptatt av det praktiske. 

Får legge til at at jeg straks skal selge en NW-420 IPS, så slik sett er jeg ikke hildet. 

 

Basert på dette legger jeg til følgende kommentarer. 

 

Fly på Nord West 420 er veldig bra etter min vurdering. 

3 stoler i kjøreretning og sentrert ratt. 

Kjøleskap, koppholdere og nydelig bord i sittegruppe som og kan brukes til skjermet solseng. 

Flytrekket festes på få min. 

Å dra på båttur i stor båt uten flybridge er for meg nesten uaktuelt da jeg liker å sitte "fritt" i solen på flotte dager uten å styre med en stor kalesje eller sitte nede bak glass i hardtopbåt. (å få solen inn en stor takluke blir for meg for tamt)   Kalesje på såpass stor båt er uaktuelt. 

Skulle noen sitte inne mens man går i ufyselig vær, så ser man ut selv om man sitter i salong eller ute ved kalesjen hvor det og er et flott bord som egner seg til både frokost evt. et lite vorspiel når været ikke er topp. 

Støynivået er svært begrenset ift. de fleste båter i samme klasse. (motorer ligger bak dør og ikke under sofa)

Plastikk og mindre flott håndtverk er ikke så sjelden alternativet. 

Ønsker man å rengjøre dieseltanker åpner man mannlokkene og og renser. (generelt gjennomtenkte og praktiske løsninger) 

At båten går 35 knop uten problem og forholdsvis økonomisk i 28, er også verdt å ta med seg ift. de fleste tilsvarende båter som ligger "bakpå". 

Ingen røyk fra motorer.  

Gode stuverom til tauverk og fendere ute. (og stort stuverom til sykkel og annet) 

Badeplatform er alene verdt flere hundre tusen i mine øyne. Ved å stupe fra landgangen, klatre opp den gode badestigen og sette seg på stuverom for å ta en passe varm dusj på behagelig varmt teakdekk, med god plass til barn og voksne på plattformen så føler man nesten at man har sin egen strand. 

Gode kryssholt, kraftig rekkverk og solid fenderlist. 

Lettbåten heises enkelt opp på platform når man skal videre på tur.  

Stor fryseboks i tillegg til 2 kjøleskap. 

Elektronikk, VVS, treverk, motorinstallasjon, glassfiber, stoff og det meste av utstyr er generelt valgt fra øverste hylle ift. rimeligere båter. 

Selv valgte jeg NW-370 fremfor Azimut 43 og Princess 42/50 for noen år siden. 

Mht. NW 420 og tilsvarende båter er NW for tiden det sterkeste kortet i mine øyne dersom man er begrenset til 3 mill., dersom man ikke er mest opptatt av å ha størst mulig båt eller har andre spesielle ønsker ift. å ha en tidløs svært flott og solid bygget båt.  (som oftest er eksepsjonelt godt utstyrt og vedlikeholdt ift. konkurrentene) 

 

 

 

 

 

 

 

Nord West 420

Nord West 420

15 hours ago, Bitteliten said:

De aller fleste nw420 er levert med ips

3 gode kabiner, 2 bad var avgjørende for vårt valg da vi kjøpte vår. 

 

 

 

Jeanneau Prestige 46 er båten du ser etter dersom du ikke ser verdien i å eie et "kunstverk" som NW-420 er og hovedsakelig er opptatt av det praktiske. 

Får legge til at at jeg straks skal selge en NW-420 IPS, så slik sett er jeg ikke hildet. 

 

Basert på dette legger jeg til følgende kommentarer. 

 

Fly på Nord West 420 er veldig bra etter min vurdering. 

3 stoler i kjøreretning og sentrert ratt. 

Kjøleskap, koppholdere og nydelig bord i sittegruppe som og kan brukes til skjermet solseng. 

Flytrekket festes på få min. 

Å dra på båttur i stor båt uten flybridge er for meg nesten uaktuelt da jeg liker å sitte "fritt" i solen på flotte dager uten å styre med en stor kalesje eller sitte nede bak glass i hardtopbåt. (å få solen inn en stor takluke blir for meg for tamt)   Kalesje på såpass stor båt er uaktuelt. 

Skulle noen sitte inne mens man går i ufyselig vær, så ser man ut selv om man sitter i salong eller ute ved kalesjen hvor det og er et flott bord som egner seg til både frokost evt. et lite vorspiel når været ikke er topp. 

Støynivået er svært begrenset ift. de fleste båter i samme klasse. (motorer ligger bak dør og ikke under sofa)

Plastikk og mindre flott håndtverk er ikke så sjelden alternativet. 

Ønsker man å rengjøre dieseltanker åpner man mannlokkene og og renser. (generelt gjennomtenkte og praktiske løsninger) 

At båten går 35 knop uten problem og forholdsvis økonomisk i 28, er også verdt å ta med seg ift. de fleste tilsvarende båter som ligger "bakpå". 

Ingen røyk fra motorer.  

Gode stuverom til tauverk og fendere ute. (og stort stuverom til sykkel og annet) 

Badeplatform er alene verdt flere hundre tusen i mine øyne. Ved å stupe fra landgangen, klatre opp den gode badestigen og sette seg på stuverom for å ta en passe varm dusj på behagelig varmt teakdekk, med god plass til barn og voksne på plattformen så føler man nesten at man har sin egen strand. 

Gode kryssholt, kraftig rekkverk og solid fenderlist. 

Lettbåten heises enkelt opp på platform når man skal videre på tur.  

Stor fryseboks i tillegg til 2 kjøleskap. 

Elektronikk, VVS, treverk, motorinstallasjon, glassfiber, stoff og det meste av utstyr er generelt valgt fra øverste hylle ift. rimeligere båter. 

Selv valgte jeg NW-370 fremfor Azimut 43 og Princess 42/50 for noen år siden. 

Mht. NW 420 og tilsvarende båter er NW for tiden det sterkeste kortet i mine øyne dersom man er begrenset til 3 mill., dersom man ikke er mest opptatt av å ha størst mulig båt eller har andre spesielle ønsker ift. å ha en tidløs svært flott og solid bygget båt.  (som oftest er eksepsjonelt godt utstyrt og vedlikeholdt ift. konkurrentene) 

 

 

 

 

 

 

 



×
×
  • Create New...