Mr_Stian
Jeg har handlet masse fra både ebay og banggood. Så lenge en vet hva en kjøper så er det rimelig greit å handle der. Enkelte ting kan en spare sykt mye penger på. Men frakten kan ta litt tid. Mellom 2 og 4 uker som regel. Med mindre en betaler ekstra for kjappere frakt.
Ser den siste linken reklamerer med DHL shipping. Dette er ett veldig bra alternativ. Men husk at du nesten garantert må betale mva på dette alternativet. Det er sikrere enn vanlig post. Men har ennå tilgode å måtte betale mva på pakker sendt via posten.
Jeg har ennå tilgode å ha en dårlig opplevelse med netthandel fra Kina. Har hatt ett par tilfeller der ting ikke dukker opp men har da alltid fått pengene tilbake. De gangene jeg har fått ting som ikke funker så har jeg enten fått ny eller pengene tilbake.
Har handlet alt fra veldig små ting (M4 muttere) til større ting. Kjøpte en 3d printer som byggesett som var veldig billig, men stor i vekt og dimensjon. Denne var sinnsykt bra pakket og av bra kvalitet. Så alt som kommer fra Kina trenger ikke være dårlig bare fordi det er billig!
Når det gjelder hvilken du skal handle fra så har jeg ikke sjekket noe enda. Men det jeg ser på er om de har mye tilbakemeldinger. At det er ett par negative bryr jeg meg ikke om hvis de har 1000 positive. Alltid noen som ikke blir fornøyde. Dette er spesielt enkelt å se på ebay.
Om de selger tusen forskjellige ting eller kun båtrelatert er for meg ikke så viktig. Mest sannsynlig så kommer det fra samme plassen. Hvis du en eller annen gang må ha deler kommer du garantert ikke til å handle fra samme selger.