Jump to content

Edit History

Erik

Erik

Supert !

Da er det løp og kjøp, i verste fall kan jeg koble dem direkte og ihvertfall kunne skifte kurs fra remote da, som jo er det viktigste.

Siden strøm er koblet der batteriet kommer inn betyr det i praksis at jeg kan koble disse to rett til batteri (eller til bryter i skapet da) istedet for å gå via pinne 1&2 i kontakten her, og da kun strekke signalkabel til stift 4. Det må jo gå for det samme ?

Men det betyr at dersom jeg finner signalkabel (det er noen løse 3 leder ledninger derfra merket 1, 2, 3 4 &5 (se bilde under), som jeg antar er fra de ulike instrumentene)  fra det nettet jeg har fra før, så er det nok å sette den ene lederen på stift 4 i autopilot kontakten da ?

Eller.. 

Mine instrumenter er IS15, altså Simrad. De går jo på NMEA, som vel er noe annet enn Seatalk, eller ?

Det betyr egentlig at Autopilot og remote til denne ikke er kompatibelt med resten, og MÅ kobles separat for seg ?

img_2788.jpg

Erik

Erik

Supert !

Da er det løp og kjøp, i verste fall kan jeg koble dem direkte og ihvertfall kunne skifte kurs fra remote da, som jo er det viktigste.

Siden strøm er koblet der batteriet kommer inn betyr det i praksis at jeg kan koble disse to rett til batteri (eller til bryter i skapet da) istedet for å gå via pinne 1&2 i kontakten her, og da kun strekke signalkabel til stift 4. Det må jo gå for det samme ?

Men det betyr at dersom jeg finner signalkabel (det er noen løse ledninger derfra merket 1, 2, 3 osv, som jeg antar er fra de ulike instrumentene)  fra det nettet jeg har fra før, så er det nok å sette den ene lederen på stift 4 i autopilot kontakten da ?

Eller.. 

Mine instrumenter er IS15, altså Simrad. De går jo på NMEA, som vel er noe annet enn Seatalk, eller ?

Det betyr egentlig at Autopilot og remote til denne ikke er kompatibelt med resten, og MÅ kobles separat for seg ?

• Create New...