Jump to content

Edit History

Ttor

Ttor

Vinduene trenger nye pakninger rundt hele båten Bonita. Ingen lekkasjer forut forøvrig. Dette har jeg ikke fått gjort ennå, pga temperatur og vær. Har tatt de to vinduene i hekken. Skar bort det som var mellom glass og ramme. Maskerte, og la en stripe Sika 280 som jeg hadde for hånden. Fjernet maskeringen med en gang. Disse ble tett, så her er det ikke lekkasje rundt rammen utvendig. Sidevinduene i akterlugar og salong lekker i underkant av glasset. Vannet trekker gjennom pakningen, og følger den svarte plastlisten. Renner ut i enden av denne, eller midt på, om vannet står for høyt. Fjernet plastlistene for bedre tilkomst innvendig, og er i gang med rengjøring. Rammen som glasset står i ser ut til å være en hel profil. mens den smalere listen på innsiden er skruefeste for den store profilen som er montert fra utsiden. Eneste vei for vannet er derfor langs glasset eller på utsiden av rammen. Jeg tenker å legge en stripe hvit sika mellom ramme og gelcoat på utsiden.

Jobben med rengjøring er i gang. Her var det både mose og silikon som måtte vekk.

IMG_20180223_132458961_HDR.jpg.cd615f0cfd39d4f7adf3af28d2c4fe66.jpg

IMG_20180223_132520434_HDR.jpg.a2cd601fae4ea17ed03587dc07c5d08c.jpg

Ttor

Ttor

Vinduene i trenger nye pakninger rundt hele båten Bonita. Ingen lekkasjer forut forøvrig. Dette har jeg ikke fått gjort ennå, pga temperatur og vær. Har tatt de to vinduene i hekken. Skar bort det som var mellom glass og ramme. Maskerte, og la en stripe Sika 280 som jeg hadde for hånden. Fjernet maskeringen med en gang. Disse ble tett, så her er det ikke lekkasje rundt rammen utvendig. Sidevinduene i akterlugar og salong lekker i underkant av glasset. Vannet trekker gjennom pakningen, og følger den svarte plastlisten. Renner ut i enden av denne, eller midt på, om vannet står for høyt. Fjernet plastlistene for bedre tilkomst innvendig, og er i gang med rengjøring. Rammen som glasset står i ser ut til å være en hel profil. mens den smalere listen på innsiden er skruefeste for den store profilen som er montert fra utsiden. Eneste vei for vannet er derfor langs glasset eller på utsiden av rammen. Jeg tenker å legge en stripe hvit sika mellom ramme og gelcoat på utsiden.

Jobben med rengjøring er i gang. Her var det både mose og silikon som måtte vekk.

IMG_20180223_132458961_HDR.jpg.cd615f0cfd39d4f7adf3af28d2c4fe66.jpg

IMG_20180223_132520434_HDR.jpg.a2cd601fae4ea17ed03587dc07c5d08c.jpg

• Create New...