Furu Startet 4.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 4.Januar.2018 Møtte jo selvfølgelig på litt is i dag , og det var jo ikkje så gøy i vinter mørket. Bruker ribben egentlig hele året til små turer, men kan en finne på noe lurt for å unngå båtskade ? Skroget er jo det tradisjonelle v med litt uthevede "bord" her og der og det gjer jo det litt vanskelig å legge på noke. mottar gjerne forslag ! Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2018 Fikk du skader av å gå i isen? Med mindre skroget på ribben er spesielt tynnbygd så vil jeg tro den tåler mer is enn du orker å høre på at du kjører i gjennom ;-) Har herja på mye i is med glassfiberbåter og aldri opplevd noen problemer utover å slå splinten av på propellen pga is. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 4.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2018 Du kan jo evt. være litt kreativ med aluminiumstape? Den er såpass myk at det er mulig å forme den til skrogfasongen. Hvor lenge limet tåler vann tør jeg ikke si noe om, dog... https://www.sloyd-detaljer.no/sortiment/reparere-oppbevare/tape-limprodukter/aluminiumstape-0787 Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
chrisrik Svart 4.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2018 Finnes et produkt med navn KeelGuard.. Svindyrt, men gjør nok nytten for kjølen sin del. Skrogsiden derimot.. Men størst belastning er det nok "i spissen"? Hilsen en som ikke kjører i is :p men hvor hardt er det egentlig for skroget å bryte is? Ser for meg at man står tørt, før det egentlig er et problem? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Bjørkski Svart 4.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2018 Jeg har tenkt på det samme. Man skulle tro det er mulig å "lime" kobberplater på skroget, feks med Sika eller likende. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 4.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2018 Blir jo litt vekt å drasse på? Ser av bildet det er en Tornado, subber pontongene på denne, hadde jeg kanskje prioritert en form for beskyttelse i innfesting pontong/skrog og evt noe beskyttelse av selve pontongen? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Ida Marie III Svart 4.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2018 Skroget tåler nok isen greit, men det er vel pongtongene som er problemet.. Tror jeg ville vært forsiktig der... Aluminium og glassfiber har ikke noe problem med is... Har kjørt masse i is tidligere, kunne ikke engang se det på glassfiberskroget.. selv i planende fart.. men høres jævlig ut... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.