Snusmumrikken Startet 4.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 4.Januar.2018 Hei! Min far funderer på å kjøpe en Evinrude E-TEC 115 H.O (overligger) som skal henge bakpå en Uttern 6200CC.. Tung (1100KG) båt. (240x6200). Har noen erfaringer med gitte motor? Jeg har hatt en 75HK E-TEC, og han har fra før en E-TEC 90 som skal selges, men de er jo i bunn og grunn samme motoren. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
John_Kr Svart 4.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2018 Jeg har ikke erfaring med 115HK utgaven, men det jeg vil kommentere er at jeg synes at denne motoren er nye liten til denne tunge båten. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Snusmumrikken Svart 4.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2018 (redigert) 90HK ETEC gjør 26-27 knop som i utgangspunktet er en svak 90HK. 115HK 2T Yamaha gjorde 33 knop når båten var ny. Båten er rated til 90-130HK. Er 115 H.O. Som i teroien skal yte 130HK. Redigert 4.Januar.2018 av Snusmumrikken (see edit history) Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
John_Kr Svart 4.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2018 ok, jeg har hatt flere 1000-1100kg båter og jeg tenkte kanskje at det ble litt marginalt. Får du rundt 30 knop så er det jo en grei hastighet. Ellers så tror jeg at motoren er en bra motor som dere kan stole på. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Snusmumrikken Svart 5.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2018 Tok å tenkte over motorstørrelsen, og tror et at en Mercury 150 EFI vil være et bedre valg mtp. vekt. Ikke noe så kjipt som å kjøpe en flunk ny motor, som i utgangspunktet er på kanten til å være for liten. 3L blokk, enkle service selv før "storservice" på det tredje året, lettvekter osv. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
John_Kr Svart 6.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2018 Tror denne motoren passer bedre, men Evinrude har jo også flere flotte 150HK motorer, også HO med 10% mere effekt. Koster litt mere med150HK motor, men større glede. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Solseng Svart 6.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2018 Snusmumrikken skrev for 13 timer siden: Tok å tenkte over motorstørrelsen, og tror et at en Mercury 150 EFI vil være et bedre valg mtp. vekt. Ikke noe så kjipt som å kjøpe en flunk ny motor, som i utgangspunktet er på kanten til å være for liten. 3L blokk, enkle service selv før "storservice" på det tredje året, lettvekter osv. Var i samme situasjon i fjor da jeg byttet ut den gamle motoren. Hadde en Yamaha 115 2-takt på Ibiza 20. Den motoren fungerte helt fint størrelsesmessig, men så er jo båten en del lettere enn Uttern også. Veier i utgangspunktet 850-900 kg uten motor/tørr. Vurderte alt fra 100-150 hk på ny motor, men landet på 150 hk. Angrer ikke på det valget. Prismessig var det heller ikke allverdens forskjell mellom en ny 115 og en 150. (Kommer litt an på hvilke modeller/merker man sammenligner). Sitér dette innlegget Link to post
FalconFantino 26 Svart 6.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2018 Konge motor som er sterk som et uvær? Min svigerfar kjøpte sin flrste etec 115 i 08 og ble byttet ut i 2016 til en ny 115 h.o. Den nye oppleves litt sterkere på mellomregister. Her er noen bilder av et stunt vi hadde i fjor. Alubåt på 18fot. Ca 800kg pluss 800-1000kg terassedekke?? vi fikk den lett i plan og cruiset utover til hytta i 25knop?? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 6.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2018 Jekk Ravnsgarasje om de har flere 150 hk-tec igjen. Dde hhar kjøpt inne parti uubrukte 20015 mmodeller som de. Selger for 116 tusen ilnkl mva og. 5 års ny garanti Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Teerex Svart 12.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2020 (redigert) Noen som skjønner hvorfor det står vekt 145 kg på 2006-2007 modeller E-tec 115 med lang stamme. De skal veie 170 kg ifølge servicemanual, brosjyre osv. Mens en 2016-modell lang stamme veier 177 kg av en eller annen grunn. Det er jo vekta til XL stamme. 145 kg er jo som kjent vekta til E-tec 75/90 hk (se nederste bilde) så dette er jo en gåte, eller en trykkleif på alle motorene... Redigert 12.Mars.2020 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.