Pequod
Da blir det en liten fergetur i morgen. I dag kjørte vi kofferter, bager og annet stash til yngstejenta over til folkehøyskolen der hun fikk registrert seg og flyttet inn på rommet.
Mens jeg var der fikk jeg ordnet at jeg kan ta båten inn dit i morgen. Da er det åpning av skoleåret med middag og informasjon. De skulle flytte en av båtene som lå på brygga slik at jeg kan legge meg der. Da skal jeg frakte begge døtrene og mora deres over i morgen og etterpå dra tilbake til Kristiansand minus en av dem ettersom de andre to skal ta toget hjemover.
Det blir litt rart å ikke se henne på mange måneder! Det er nok mulig at jeg tar en tur innom om noen dager når jeg er på returen!
Planen er å ta en tredje overnatting i gjestehavna før jeg mandag setter kursen sørover igjen. Da blir første stopp Eigebrekk der jeg er lovet båtplass, middag og en god seng! Tirsdag er planen å fortsette til Mandal, eller, hvis været tillater det, prøve meg på Lindesnes og deretter dra til Mandal og ta en overnatting der. Eller evt. i motsatt rekkefølge.
Da jeg kom tilbake til båten i 18-tiden i kveld var det kommet en snekke på plassen foran meg. Det er tydeligvis en partysnekke, for der har det vært full guffe siden jeg kom...Kan bli en bråkete natt hvis ikke futten går ut av dem etterhvert...høres ut som de har et dårlig karakoeanlegg, for det er synging og skråling med mikrofon oppå låtene...
Men heldigvis har jeg et godt sovehjerte...
Dattera har fått sakene sine på plass.
Skal ligge til høyre her i morgen. Skolen har tre slike blå båter, såvidt jeg kunne se. Dattera fikk utlevert redningsvest da hun registrerte seg, for turer ut på sjøen tas hvis titt og ofte. Det er mulig å ta båtførerprøven som valgfag her, så vips er det hun som fører snekka neste sommer! Skolen eier også ei gammel Risør-skøyte (54 fot) som også skal brukes aktivt som et klasserom.
Måtte ta en titt på Sørlandet.
Flotte sandskulpturer!