Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

Da har jeg et spørsmål til de motorkyndige!

 

Rett før jeg kom inn til Risør i går kveld kom det en slags bankelyd i motoren og da jeg tittet akter køm det mye hvit eksos.

 

Jeg stoppet motoren og undersøkte det lille jeg kunne, fant ikke noe unormalt og startet igjen. Da var både hvit eksos og dunkelyder borte, men jeg kjørte litt forsiktig inn til havna, noe jeg uansett ville ha gjort siden det var bekmørkt når jeg kom inn.

 

Jeg og  @Bjørn Løvjomås kom til at det antakelig var noe som hadde tettet til sjøvannsinntaket. Det kom vann ut sammen med eksosen da jeg startet opp igjen.

 

Men når jeg nå i dagslys sjekker motoren så ser jeg at reima til sjøvannspumpa ser veldig slapp ut.  Når jeg starter motoren nå ser jeg at det kommer ut normalt ned vann akter og hjulet til sjøvannspumpa går rundt når jeg ser på motoren.

 

Kan det være at det likevel ikke komner nok vann til motoren slik at den ikke blir nok avkjølt? Jeg kjører jo veldig lange etapper...

 

Bare lurer på om jeg skal begynne å bale med å stramme eller skifte reim (har reserve liggende) nå eller bare se hvordan det går?

Pequod

Pequod

Da har jeg et spørsmål til de motorkyndige!

 

Rett før jeg kom inn til Risør i går kveld kom det en slags bankelyd i motoren og da jeg tittet akter køm det mye hvit eksos.

 

Jeg stoppet motoren og undersøkte det lille jeg kunne, fant ikke noe unormalt og startet igjen. Da var både hvit eksos og dunkelyder borte, men jeg kjørte litt forsiktig inn til havna, noe jeg uansett ville ha gjort siden det var bekmørkt når jeg kom inn.

 

Jeg og  @Bjørn Løvjomås kom til at det antakelig var noe som hadde tettet til sjøvannsinntaket. Det kom vann ut sammen med eksosen da jeg startet opp igjen.

 

Men når jeg nå i dagslys sjekker motoren så ser jeg at reima til sjøvannspumpa ser veldig slapp ut.  Når jeg starter motoren nå ser jeg at det kommer ut normalt ned vann akter og hjulet til sjøvannspumpa går rundt når jeg ser på motoren.

 

Kan det være at det likevel ikke komner nok vann til motoren slik at den ikke blir nok avkjølt? Jeg kjører jo veldig lange etapper...

 

Bare lurer på om jeg skal begynne å bale med å stramme eller skifte reim (har reserverer liggende) nå eller bare se hvordan det går?

Pequod

Pequod

Da har jeg et spørsmål til de motorkyndige!

 

Rett før jeg kom inn til Risør i går kveld kom deg en slags bankelyd i motoren og da jeg tittet akter køm det mye hvit eksos.

 

Jeg stoppet motoren og undersøkte det lille jeg kunne, fant ikke noe unormalt og startet igjen. Da var både hvit eksos og dunkelyder borte, men jeg kjørte litt forsiktig inn til havna, noe jeg uansett ville ha gjort siden det var bekmørkt når jeg kom inn.

 

Jeg og  @Bjørn Løvjomås kom til at det antakelig var noe som hadde tettet til sjøvannsinntaket. Det kom vann ut sammen med eksosen da jeg startet opp igjen.

 

Men når jeg nå i dagslys sjekker motoren så ser jeg at reima til sjøvannspumpa ser veldig slapp ut.  Når jeg starter motoren nå ser jeg at det kommer ut normalt ned vann akter og hjulet til sjøvannspumpa går rundt når jeg ser på motoren.

 

Kan det være at det likevel ikke komner nok vann til motoren slik at den ikke blir nok avkjølt? Jeg kjører jo veldig lange etapper...

 

Bare lurer på om jeg skal begynne å bale med å stramme eller skifte reim (har reserverer liggende) nå eller bare se hvordan det går?



×
×
  • Create New...