Pequod
Litt ubehagelig opplevelse i Kragerø nå på morgenkvisten.
Da jeg kom inn til havna i går kveld dro jeg og spiste middag på Tollboden sammen ned Per og Bente i den andre Nidelven.
Glemte å betale havneavgiften da vi kom tilbake til båtene og tenkte at jeg kunne gjøre det morgenen etter. Var sliten og trøtt og orket ikke å gå tilbake til automaten.
I dag blir jeg vekket av en sur fyr som påoeker at havneavgiften ikke er betalt. Jeg beklager det og sier som sant er at jeg var så trøtt i går kveld at jeg glemte det, men at jeg skal stå oppnå og få det gjort.
Han sier ikke noe til det, men påpeker at man ikke har lov til å koble seg til strøm før man har betalt.
Jeg står opp, pusser tenner og skal til å sette på en kaffe før jeg rusker avgårde på land. Da oppdager jeg at det ikke er strøm, noe som forklarer at kjøleboksen ikke står på. Hadde ikke tenkt på at duringa var fraværende.
Da ser jeg at strømkabelen min ligger kveilet opp ved siden av båten. Uten at han sa ifra om at han hadde gjort det!
Er ikke det noe frekt? Jeg føler at jeg er gjort til skurk for 125 kroner - en sum jeg hadde til hensikt å betale! Jeg innrømmer gladelig at jeg glemte å betale, men han kunne da sagt ifra at han fjernet kabelen?
Vi er tre båter på Gunnarsholmen nå, det er ikke akkurat høysesong og høyt strømforbruk !
Tror jeg dropper Kragerø neste gang jeg er på disse kanter...
Bilde av båtnaboen! To lekre båter, spør du meg - hans er fra 1980.