Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

Nå trenger jeg virkelig et godt råd fra dere!

 

Det ble litt smådramatisk her i Stavern da jeg skulle dra.   Åpnet motorluka for å sjekke drivreimer og olje, og oppdaget at kjølen var full av vann! Det stod til over drivreima.

 

Åpnet luka bak og så at vannet stod llangt over akselen!

 

Jeg glemte å ta bilder av begredeligheten, ettersom jeg satte i gang med å lense vannet med en gang.

 

Dessverre har jeg ikke automatisk lensepumoe montert, så her var det bare å gjøre det manuelt, så det har tatt sin tid.

 

Spørsmålet mitt nå er om motoren nå er ødelagt? Jeg vil anslå at i allefall 1/3 har stått i sjøvann?

 

Årsaken ser ut til å være at smørekopoen til pakkboksen ikke satt ordentlig fast, slik at det dryppet mye mer vann fra pakkboksen enn det skal. Pakkboksen har uansett begynt å dryppe mye mer enn den skal, så nå vil jeg bytte den i høst. Talgpaknibgene ble jo skiftet for to år siden, men i år har det begynt å renne mye igjen. Jeg strammet den litt i Risør og sjekket den i Kragerø. Før jeg la meg etter ankomst Stavern så det greit ut.

 

Noen ideer? Skal jeg prøve å starte motoren?

Pequod

Pequod

Nå trenger jeg virkelig et godt råd fra dere!

 

Det ble litt smådramatisk her i Stavern da jeg skulle dra.   Åpnet motorluka for å sjekke drivreimer og olje, og oppdaget at kjølen var full av vann! Det stod til over drivreima.

 

Åpnet luka bak og så at vannet stod llangt over akselen!

 

Jeg glemte å ta bilder av begredeligheten, ettersom jeg satte i gang med å lense vannet med en gang.

 

Dessverre har jeg ikke automatisk lensepumoe montert, så her var det bare å gjøre det manuelt, så det har tatt sin tid.

 

Spørsmålet mitt nå er om motoren nå er ødelagt? Jeg vil anslå at i allefall 1/3 har stått i sjøvann?

 

Årsaken ser ut til å være at smørekopoen til pakkboksen ikke satt ordentlig fast, slik at det dryppet mye mer vann fra pakkboksen enn det skal. Pakkboksen har uansett begynt å dryppe mye mer enn den skal, så nå vil jeg bytte den i høst. Talgpaknibgene ble jo skiftet for to år siden, men i år har det begynt å renne mye igjen.

 

Noen ideer? Skal jeg prøve å starte motoren?

Pequod

Pequod

Nå trenger jeg virkelig et godt råd fra dere!

 

Det ble litt smådramatisk her i Stavern da jeg skulle dra.   Åpnet motorluka for å sjekke drivreimer og olje, og oppdaget at kjølen var full av vann! Det stod til over drivreima.

 

Åpnet luka bak og så at vannet stod llangt over akselen!

 

Jeg glemte å ta bilder av begredeligheten, ettersom jeg satte i gang med å lende vannet med en gang.

 

Dessverre har jeg ikke automatisk lensepumoe montert, så her var det bare å gjøre det manuelt, så det har tatt sin tid.

 

Spørsmålet mitt nå er om motoren nå er ødelagt? Jeg vil anslå at i allefall 1/3 har stått i sjøvann?

 

Årsaken ser ut til å være at smørekopoen til pakkboksen ikke satt ordentlig fast, slik at det dryppet mye mer vann fra pakkboksen enn det skal. Pakkboksen har uansett begynt å dryppe mye mer enn den skal, så nå vil jeg bytte den i høst. Talgpaknibgene ble jo skiftet for to år siden, men i år har det begynt å renne mye igjen.

 

Noen ideer? Skal jeg prøve å starte motoren?



×
×
  • Create New...