Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

Kom meg som vanlig sent av gårde ii dag. Skyldes at jeg tok meg en dusj etter å ha vasket maskinrommet/kjølen etter frokost. Motoren har også fått en omgang med WD40.

 

32DC5743-E730-4A74-A345-4B12E3AEAFB2.jpeg.b20e5a5fa0d5337247cbe61e918a5e67.jpeg

 

Valgte å toppe tanken på Vallø Marina, prisen var 12.14, og selv om jeg ikke liker 12-tallet, så er det den billigste dieselen jeg har tanket på denne turen. ..

 

Etter avgang ble jeg klar over at den kanskje verste katastrofen hittil på denne turren var under oppseiling.

 

BB5C60EA-A745-4BA9-BA1D-8CFD1BD907E3.jpeg.fe97ac11a86ab00d33abbf68a8a19b4f.jpeg

 

Siden jeg ikke hadde fått lagt til i Tønsberg fikk jeg ikke kjøpt inn mer Pepsi-Max! Den siste slurken ble tatt til pizzaen i går kveld.

 

Kort tid etter avgang hadde derfor skipperen et krisemøte med seg selv og en slagplan ble lagt: En pitstop i Horten for bunkring på den søndagsåpne Rema 1000-butikken!

 

Oppdraget er nå gjennomført og det hersker fred og fordragelighet om bord , bortsett fra at jeg innser at jeg har gjort en liten tabbe.

 

Selv om det ville ha blitt dobbelt så langt å gå, så skulle jeg ikke ha lagt til i gjestehavna i Horten, men kjørt gjennom kanalen og lagt til ved sykehusbrygga.

 

7F48A9C8-1E84-4B54-9821-2E274646A55C.jpeg.6e1a8398d53e8392ebb7d2fd8f06f749.jpeg

For det har, stikk i strid med værmeldingene sist jeg sjekket, blåst kraftig opp i dag. Nå blåser det minst 10 ms rett inn i gjestehavna, noe som gjør sortien min herfra både vanskelig og ubehagelig  ettersom jeg både får bølgene rett mot og fra siden før jeg får snudd båten og får dem fra akter.

 

Hadde jeg ligget ved Sykehusbrygga ville jeg vært underveis igjen nå, men jeg venter et  par timer til det roer seg, og fortsetter da.

 

Det betyr at det nok blir litt mørkekjøring i kveld, i alle fall hvis jeg beslutter å dra helt hjem. Muligheten er der for å overnatte på Borgen eller Håøys. Vi får se. 

 

Skal ikke på jobb før 14 i morgen, så jeg kan rekke jobben ved å starte tidlig i morgen...

 

 

Pequod

Pequod

Kom meg som vanlig sent av gårde ii dag. Skyldes at jeg tok meg en dusj etter å ha vasket maskinrommet/kjølen etter frokost. Motoren har også fått en omgang med WD40.

 

32DC5743-E730-4A74-A345-4B12E3AEAFB2.jpeg.b20e5a5fa0d5337247cbe61e918a5e67.jpeg

 

Valgte å toppe tanken på Vallø Marina, prisen var 12.14, og selv om jeg ikke liker 12-tallet, så er det den billigste dieselen jeg har tanket på denne turen. ..

 

Etter avgang ble jeg klar over at den kanskje verste katastrofen hittil på denne turren var under oppseiling.

 

BB5C60EA-A745-4BA9-BA1D-8CFD1BD907E3.jpeg.fe97ac11a86ab00d33abbf68a8a19b4f.jpeg

 

Siden jeg ikke hadde fått lagt til i Tønsberg fikk jeg ikke kjøpt inn mer Pepsi-Max! Den siste slurken ble tatt til pizzaen i går kveld.

 

Kort tid etter avgang hadde derfor skipperen et krisemøte med seg selv og en slagplan ble lagt: En pitstop i Horten for bunkring på den søndagsåpne Rema 1000-butikken!

 

Oppdraget er nå gjennomført og det hersker fred og fordragelighet om bord , bortsett fra at jeg innser at jeg har gjort en liten tabbe.

 

Selv om det ville ha blitt dobbelt så langt å gå, så skulle jeg ikke ha lagt til i gjestehavna i Horten, men kjørt gjennom kanalen og lagt til ved sykehusbrygga.

 

7F48A9C8-1E84-4B54-9821-2E274646A55C.jpeg.6e1a8398d53e8392ebb7d2fd8f06f749.jpeg

For det har, stikk i strid med værmeldingene, blåst kraftig opp i dag. Nå blåser det minst 10 ms rett inn i gjestehavna, noe som gjør sortien min herfra både vanskelig og ubehagelig  ettersom jeg både får bølgene rett mot og fra siden før jeg får snudd båten og får dem fra akter.

 

Hadde jeg ligget ved Sykehusbrygga ville jeg vært underveis igjen nå, men jeg venter et  par timer til det roer seg, og fortsetter da.

 

Det betyr at det nok blir litt mørkekjøring i kveld, i alle fall hvis beslutter å dra helt hjem. Muligheten er der for å overnatte på Borgen eller Håøys. Vi får se. 

 

Skal ikke på jobb før 14 i morgen, så jeg kan rekke jobben ved å starte tidlig i morgen...

 

 



×
×
  • Create New...