Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

Da har jeg finlest loggen og kan trekke fram litt statistikk for dere.

 

Totalt tilbakela jeg 447,5 nautiske mil fram og tilbake! 

 

Lengste etappe ble foretatt 15. august og var på 41,7 nautiske mil og tok ganske nøyaktig 10 timer! (Jeg somlet bort en drøy time ved å først prøve å dra ut Galtesund ved Arendal for så å snu og ta innerste lei).

Etappen:

Risør – Lyngør – Gjesøya – Snaresund – Eikelandsfjorden – Flosta – Klokkøya – Eydehavn (møtte Maud-slepet)– Tromøysundet – Arendal – Galtesund – Havsøya – Galtesund – Arendal – Skarvedalen – Hølen – Tangen – Nidelva – Vippa – Ramsøya – Rødskjær – Jerkholmen – Hesnessund – Smørsundet – Grimstad.

 

Korteste etappe ble foretatt to dager senere og var på bare 5 nautiske mil. Turen fram og tilbake over byfjorden til folkehøgskolen yngstejenta nå går på tok 1.20 (med nærmere fire timer i land før returen).

Etappen:

Kristiansand –  Byfjorden – Dvergsnestangen (landhugg) – Byfjorden –  Kristiansand.

 

Jeg valgte å toppe tanken på Vallø, så totalt kom regningen på disel for turen på 2152,74. Da får vi ta med at jeg hadde såvidt over halv tank da jeg dro fra Oksval. Fylte første gang i Stavern, en gang i Kristiansand og en gang i Lillesand.

 

Var 23 dager i båten og hadde bare to dager med ordentlig dårlig vær, da jeg ble ett døgn ekstra i Grimstad og på returen med ett døgn ekstra i Lillesand.

 

Jeg var også ett døgn ekstra i Farsund, men det var ikke bare på grunn av været (vinden var vel OK, men det regnet hele dagen), men mer at jeg ville slappe litt ekstra av og ikke hadde lyst til å starte på returen (jeg hadde mer lyst til å fortsette og vurderte seriøst om jeg skulle dra til Lyngdal på dag to...).

 

I Kristiansand var jeg forøvrig fra fredag kveld til mandag formiddag, men det skyldes at jeg hjalp yngstedattera mi til folkehøgskolen med bagasje og slikt, og deltok på et åpningsarrangement for foreldre og elever.

 

På båtbloggen min skriver jeg litt mer grundigere om hver etappe enn her, og er derfor ikke kommet til Farsund ennå! Dere kan lese de etappene jeg har skrevet om her:

 

Del 1: http://pequod.nesodd1.no/?p=14199

Del 2: http://pequod.nesodd1.no/?p=14386

Del 3: http://pequod.nesodd1.no/?p=14405

Del 4: http://pequod.nesodd1.no/?p=14425

Del 5: http://pequod.nesodd1.no/?p=14437

Del 6: http://pequod.nesodd1.no/?p=14480

Del 7: http://pequod.nesodd1.no/?p=14524

 

Det kommer vel sju-åtte til, regner jeg med!

 

Jeg kommer til å legge ut et album med mange flere bilder enn her på bloggen og Flickr etterhvert, men jeg har 5.828 bilder og videokutt fra turen å gå gjennom først...

 

Pequod

Pequod

Da har jeg finlest loggen og kan trekke fram litt statistikk for dere.

 

Totalt tilbakela jeg 447,5 nautiske mil fram og tilbake! 

 

Lengste etappe ble foretatt 15. august og var på 41,7 nautiske mil og tok ganske nøyaktig 10 timer! (Jeg somlet bort en drøy time ved å først prøve å dra ut Galtesund ved Arendal for så å snu og ta innerste lei).

Etappen:

Risør – Lyngør – Gjesøya – Snaresund – Eikelandsfjorden – Flosta – Klokkøya – Eydehavn (møtte Maud-slepet)– Tromøysundet – Arendal – Galtesund – Havsøya – Galtesund – Arendal – Skarvedalen – Hølen – Tangen – Nidelva – Vippa – Ramsøya – Rødskjær – Jerkholmen – Hesnessund – Smørsundet – Grimstad.

 

Korteste etappe ble foretatt to dager senere og var på bare 5 nautiske mil. Turen fram og tilbake over byfjorden til folkehøgskolen yngstejenta nå går på tok 1.20 (med nærmere fire timer i land før returen).

Etappen:

Kristiansand –  Byfjorden – Dvergsnestangen (landhugg) – Byfjorden –  Kristiansand.

 

Jeg valgte å toppe tanken på Vallø, så totalt kom regningen på disel for turen på 2152,74. Da får vi ta med at jeg hadde såvidt over halv tank da jeg dro fra Oksval. Fylte første gang i Stavern, en gang i Kristiansand og en gang i Lillesand.

 

Var 23 dager i båten og hadde bare to dager med ordentlig dårlig vær, da jeg ble ett døgn ekstra i Grimstad og på returen med ett døgn ekstra i Lillesand.

 

Jeg var også ett døgn ekstra i Farsund, men det var ikke bare på grunn av været (vinden var vel OK, men det regnet hele dagen), men mer at jeg ville slappe litt ekstra av og ikke hadde lyst til å starte på returen (jeg hadde mer lyst til å fortsette og vurdertes eriøst om jeg skulle dra til Lyngdal på dag to...).

 

I Kristiansand var jeg forøvrig fra fredag kveld til mandag formiddag, men det skyldes at jeg hjalp yngstedattera mi til folkehøgskolen med bagasje og slikt, og deltok på et åpningsarrangement for foreldre og elever).

 

På båtbloggen min skriver jeg litt mer grundigere om hver etappe enn her, og er derfor ikke kommet til Farsund ennå! Dere kan lese de etappene jeg har skrevet om her:

 

Del 1: http://pequod.nesodd1.no/?p=14199

Del 2: http://pequod.nesodd1.no/?p=14386

Del 3: http://pequod.nesodd1.no/?p=14405

Del 4: http://pequod.nesodd1.no/?p=14425

Del 5: http://pequod.nesodd1.no/?p=14437

Del 6: http://pequod.nesodd1.no/?p=14480

Del 7: http://pequod.nesodd1.no/?p=14524

 

Det kommer vel sju-åtte til, regner jeg med!

 



×
×
  • Create New...