Jump to content

Edit History

Ctp. K

Ctp. K

Wallas 3200 fungerte fint, men sluttet å virke etter noen timer med feil type parafin. Fylte fra pumpe, forsto etterpå at jeg må bruke Blåtind el.l. Det ryker hvitt ved oppstart, men brenneren forblir helt kald. Pumpa tikker, men ser ikke ut til å trekke opp parafin, ser ingen luftboble når jeg løfter ut slangen, og det er bare noen få dråper i minuttet i retur. 14 volt på batteriet. Har forsøkt å koble batteriet fra for å evt. resette. Riktig fall på returslangen, har renset filteret på inntaksslangen. Har forsøkt å varme opp med vifteovn for å tine evt. frossen kondens. Ingen brekk på slangen og ingen slanger i klem. Glødetråd og veke er nylig byttet, har fungert fint etter det. Ser ut til at problemet ligger i tilførsel/pumpe. Kan feil parafin har forårsaket noen skade her? Noen forslag?

Ctp. K

Ctp. K

Wallas 3200 fungerte fint, men sluttet å virke etter noen timer med feil type parafin. Fylte fra pumpe, forsto etterpå at jeg må bruke Blåtind el.l. Det ryker hvitt ved oppstart, men brenneren forblir helt kald. Pumpa tikker, men ser ikke ut til å trekke opp parafin, ser ingen luftboble når jeg løfter ut slangen, og det er bare noen få dråper i minuttet i retur. 14 volt på batteriet. Har forsøkt å koble batteriet fra for å evt. resette. Riktig fall på returslangen, har renset filteret på inntaksslangen. Har forsøkt å varme opp med vifteovn for å tine evt. frossen kondens. Ingen brekk på slangen og ingen slanger i klem. Glødetråd og veke er nylig byttet, har fungert fint etter det. Noen forslag?

• Create New...