Jump to content

Edit History

ebonita

ebonita

Har 6,5 kW Onan i 'lasarettet' på min P40 utan någon elfläkt. Och som Dacapo skriver det blir ingen besvärande höjning av temperaturen i lastrummet när man kör genset.

I motorrummet så fanns det sedvanliga motorrumsfläktar kopplade av Princess med ett fördröjningsrelä så att dom gick medan huvudmaskinerna var igång och 10 minuter efter det att man har stannat maskineriet. Dom kopplade jag bort för rätt många år sedan utan att det har kunnat märkas någon påtaglig ändring av motorrumstemperaturen. Men det finns kanske någon risk-management expert här som kan tala om vad som kan gå galet.

:fishing:

ebonita

ebonita

Har 6,5 kW Onan i 'lasarettet' på min P40 utan någon elfläkt. Och som Dacapo skriver det blir ingen större höjning av temperaturen i lastrummet när man kör genset.

I motorrummet så fanns det sedvanliga motorrumsfläktar kopplade av Princess med ett fördröjningsrelä så att dom gick medan huvudmaskinerna var igång och 10 minuter efter det att man har stannat maskineriet. Dom kopplade jag bort för rätt många år sedan utan att det har kunnat märkas någon påtaglig ändring av motorrumstemperaturen. Men det finns kanske någon risk-management expert här som kan tala om vad som kan gå galet.

ebonita

ebonita

Har 6,5 kW Onan i 'lasarettet' på min P40 utan någon elfläkt. Och som Dacapo skriver det blir ingen större höjning av temperaturen i lastrummet när man kör genset.

I motorrummet så fanns det sedvanliga motorrumsfläktar kopplade av Princess med ett fördröjningsrelä så att dom gick medan huvudmaskinerna var igång och 10 minuter efter det att man har stannat maskineriet. Dom kopplade jag bort för rätt många år sedan utan att det har kunnat märkas någon påtaglig ändriing av motorrumstemperaturen. Men det finns kanske någon risk-management expert här som kan tala om vad som kan gå galet.

• Create New...