Jump to content

Edit History

Jørgen S

Jørgen S

Det går sakte men sikkert fremover.

Jeg har fått revet ut enda litt mer. Gulvet på doen er nå borte, trappene til cabin, et lite skap, også har jeg demontert benken inne.

Jeg er nødt til å gjøre benken en del mindre pga toalettrommet.

Men jeg kan først begynne med en liten endring på tegningen:

Jeg har gjort om på dashbordet. Jeg har fjernet buen til instrumentene, det har og blitt litt større. Også har jeg fjernet buen på venstre side. . Tanken var å gjøre det lettere å sette seg, men trur det er enklere å bare gjøre noe slik:

5a7490de21b86_FjordDashbord2.png.c6ca7120e61a7687498f0aeac1642614.png

Må kanskje gjøre noe med den skarpe kanten nederst til venstre, men vi får se. Blir nok litt design by building også.

DSC_1454.JPG.d9a912ec0e08a0a6509c3d375239b273.JPG

Sånn så båten ut i hele kjølen da jeg fikk den. Mye tyder på at den har vært full av vann. Det er heldigvis relativt enkelt å vaske bort.

DSC_1455.JPG.48f8a64c2873d7fa40325225a5709a75.JPG

DSC_1535.JPG.9bf2dd5d4ba9d04d4246f2367dc4d9c6.JPG

Sykt mye rot!

DSC_1548.JPG.37af3b66ed07290acfa3c51569e90f66.JPG

Ryddet litt, og revet mer :)

DSC_1547.JPG.20642fc331ff6abd499d3e308cfcb1e5.JPG

Er det noen som har noe forslag til løsninger?

Det begynner å nærme seg at jeg kan planlegge oppbyggingen igjen.

Det er et stort punkt jeg må finne ut av, og det er hvilke plater jeg skal bruke til å bygge opp med.

Jeg ønsker blanke hvite flater på to vegger på dassen. Mot pentry og den veggen døra er på. Begge sider på sistnevnte, så det blir litt lyst og fint i kabin. Jeg vil og ha dette på pentry, og kanskje under styreposisjon. Og såklart på dashbordet.

Jeg har kanskje funnet noen alternativer. Det beste tror jeg er å bruke kryssfiner belagt med blank hvithvit Høytrykkslaminat. Jeg har funnet ut at Fritsøe Engros har dette, båte ferdiglaminert kryssfiner, og laminat i 3 forskjellige tykkelser. Både med trykk og farger. MEn de selger ikke til privat, så må finne en trelast som kan bestille dette for meg. Men mulig dette koster litt.

Alternativ 2 er hvite baderomsplater fra Fibo. Disse er ikke så tykke, så de må limes på kryssfiner. og de er kun 60cm brede. Vet ikke om de kan skjøtes på noen pen måte.

For alt annet, tenker jeg kanskje Meranti finer. Dette koster tydeligvis ikke skjorta på Billingstad trelast.

Ellers, har jeg en liten drøm om eikefiner!

Jeg har forøvrig nettopp bestilt meg en slik en Kina-varmer på 5kw. Det blir spennende å se hvordan den vil fungere. Forresten veldig viktig å lekkasjeteste eksossystemet før dette tas i bruk. Det har blitt påpekt at eksosslangene for bil har et dreneringshull i seg, som ikke er så bra for inneklima i båt.

Jeg har og bestilt en batterimonitor fra ebay. Veldig rimelig, og den har veldig mange funksjoner. Denne bruker en magnetsensor i stedet for shunt, og kan legges rundt pluss eller minuskabel på batteriet.

Dette er da status nå. Jeg skal prøve å være effektiv, så jeg rekker å bli ferdig snart! (særlig)

Hvis noen har noen forslag til materialer, så tar jeg de gjerne imot!

Jørgen S

Jørgen S

Det går sakte men sikkert fremover.

Jeg har fått revet ut enda litt mer. Gulvet på doen er nå borte, trappene til cabin, et lite skap, også har jeg demontert benken inne.

Jeg er nødt til å gjøre benken en del mindre pga toalettrommet.

DSC_1454.JPG.d9a912ec0e08a0a6509c3d375239b273.JPG

Sånn så båten ut i hele kjølen da jeg fikk den. Mye tyder på at den har vært full av vann. Det er heldigvis relativt enkelt å vaske bort.

DSC_1455.JPG.48f8a64c2873d7fa40325225a5709a75.JPG

DSC_1535.JPG.9bf2dd5d4ba9d04d4246f2367dc4d9c6.JPG

Sykt mye rot!

DSC_1548.JPG.37af3b66ed07290acfa3c51569e90f66.JPG

Ryddet litt, og revet mer :)

DSC_1547.JPG.20642fc331ff6abd499d3e308cfcb1e5.JPG

Er det noen som har noe forslag til løsninger?

Det begynner å nærme seg at jeg kan planlegge oppbyggingen igjen.

Det er et stort punkt jeg må finne ut av, og det er hvilke plater jeg skal bruke til å bygge opp med.

Jeg ønsker blanke hvite flater på to vegger på dassen. Mot pentry og den veggen døra er på. Begge sider på sistnevnte, så det blir litt lyst og fint i kabin. Sted nummer to er på pentry, og kanskje under styreposisjon.

Jeg har kanskje funnet noen alternativer. Det beste tror jeg er å bruke kryssfiner belagt med blank hvithvit Høytrykkslaminat. Jeg har funnet ut at Fritsøe Engros har dette, båte ferdiglaminert kryssfiner, og laminat i 3 forskjellige tykkelser. Både med trykk og farger. MEn de selger ikke til privat, så må finne en trelast som kan bestille dette for meg. Men mulig dette koster litt.

Alternativ 2 er hvite baderomsplater fra Fibo. Disse er ikke så tykke, så de må limes på kryssfiner. og de er kun 60cm brede. Vet ikke om de kan skjøtes på noen pen måte.

For alt annet, tenker jeg kanskje Meranti finer. Dette koster tydeligvis ikke skjorta på Billingstad trelast.

Ellers, har jeg en liten drøm om eikefiner!

Jeg har forøvrig nettopp bestilt meg en slik en Kina-varmer på 5kw. Det blir spennende å se hvordan den vil fungere. Forresten veldig viktig å lekkasjeteste eksossystemet før dette tas i bruk. Det har blitt påpekt at eksosslangene for bil har et dreneringshull i seg, som ikke er så bra for inneklima i båt.

Jeg har og bestilt en batterimonitor fra ebay. Veldig rimelig, og den har veldig mange funksjoner. Denne bruker en magnetsensor i stedet for shunt, og kan legges rundt pluss eller minuskabel på batteriet.

Dette er da status nå. Jeg skal prøve å være effektiv, så jeg rekker å bli ferdig snart! (særlig)

Hvis noen har noen forslag til materialer, så tar jeg de gjerne imot!

• Create New...