Jump to content

Edit History

Maika

Maika

Hulda skrev for 4 timer siden:

Det er ikke bare tull og tøys. Det er et underliggende alvor. Noen fikser dette med båt, motor og seiling uten videre. Noen fikser det overhode ikke, men selv om man ikke forstår- og får det til, så er ikke gleden av å være på vannet mindre av den grunn. Så når jeg har prøvd å lære Admiralen og seile over en periode på 50 år, så vil Hulda om jeg skulle ramle uti, fortsette kurs og fart til det stopper av en eller annen grunn. Men om bord har jeg en frammifrå kokk, kompis og skarp utkikk. Derfor er generalisering også på dette punktet fullstendig dødfødt. 

Nja. Jeg vil tro at hvis Admiralen fikk valget "lær deg å ta ned seil, slå på motor og styr tilbake ellers skyter vi husbonden din", mistenker jeg at hun på magisk vis hadde klart det påståtte umulige. At motivasjonen ikke er sterk nok er en annen sak, men poenget mitt er at dersom ulykken er ute tror jeg hun ville ha angret på å ikke ha lært seg det. Det er selvfølgelig mye annet man også burde lære seg her i livet, og som man eventuelt kan angre på etterpå å ikke ha lært seg, så statistisk sett er det sikkert ikke så nøye om det bare er du som kan styre skuta;)

Maika

Maika

Hulda skrev for 4 timer siden:

Det er ikke bare tull og tøys. Det er et underliggende alvor. Noen fikser dette med båt, motor og seiling uten videre. Noen fikser det overhode ikke, men selv om man ikke forstår- og får det til, så er ikke gleden av å være på vannet mindre av den grunn. Så når jeg har prøvd å lære Admiralen og seile over en periode på 50 år, så vil Hulda om jeg skulle ramle uti, fortsette kurs og fart til det stopper av en eller annen grunn. Men om bord har jeg en frammifrå kokk, kompis og skarp utkikk. Derfor er generalisering også på dette punktet fullstendig dødfødt. 

Nja. Jeg vil tro at hvis Admiralen fikk valget "lær deg å ta ned seil, slå på motor og styr tilbake ellers blir husbonden fiskemat", mistenker jeg at hun på magisk vis hadde klart det påståtte umulige. At motivasjonen ikke er sterk nok er en annen sak, men poenget mitt er at dersom ulykken er ute tror jeg hun ville ha angret på å ikke ha lært seg det. Det er selvfølgelig mye annet man også burde lære seg her i livet, og som man eventuelt kan angre på etterpå å ikke ha lært seg, så statistisk sett er det sikkert ikke så nøye om det bare er du som kan styre skuta;)

• Create New...