neptun54 Startet 14.Januar.2018 Del på Facebook Startet 14.Januar.2018 Er det noen som har erfaring med automatiske trim flaps, som for eksempel Nauticus Smart Plaps? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Har det på Askeladden C76. Det er Zipwake system. Fungerer utrolig bra! Båten ligger alltid rett i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Hvilken fart har du på halvplaneren da? Min erfaring med flaps på halvplaner er alltid tap av fart, ble bare brukt til å rette opp båten, vet ikke om jeg ville ha montert "automatiske" flaps på en slik båt. Da vil den vel ikke rette seg opp heller vil jeg tro, zippwake ol. blir noe annet, men ville ikke montert dette på en halvplaner etter den den erfaring jeg har med halvpanere. Sitér dette innlegget Link to post
neptun54 Svart 15.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2018 Hei, 12 - 14 knop Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 15.Januar.2018 Del på Facebook Svart 15.Januar.2018 Ville brukt tradisjonelle manuelle flaps til halvplaner ... Sett turtallet der du vil ha det, følg så med på fartsmåler GPS om farten øker eller synker når du flapser ned.. Sett flapsene der du får best fart... Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 16.Januar.2018 Del på Facebook Svart 16.Januar.2018 Hvis toppfart er 12knop, tror jeg neppe du har noe å vinne på å montere flaps, kan jo gi litt bedre løft, men tror ikke gevinsten vil bli særlig stor. Nauticus Smart Flaps er neppe designet for en slik båt. Hydrauliske flaps kunne gjort nytten for å rette opp båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.