Jump to content

Edit History

Eika

Eika

Den på linken, er en av mange i ca samme prisklasse. Så kommer jo 25% moms og ett par hundre i service og vedlikehold. Maks budsjettet er ca 1.5mill, man får ikke mye til leilihet/hus i den prisklassen. 

Jeg skjønner at det blir dyrere enn en leilighet på fastlandet, men man får ikke en leilighet eller hus med en tomt som kan sammenligne seg for under 5mill.

Hva er det man må gjøre av vedlikehold på en sånn båt hvert eneste år? Hvor mye vil dere gjette på at det koster å etterisolere ? Den har jo såpass høy standar, at det å pusse opp selv ikke er så veldig aktuelt. Er en moring i baugen bra nok for en båt i denne størrelsen? Det og leie byggeplass til denne vil nok være ett mareritt. Vil man merke bølger på 50-70cm i det heletatt i en båt på denne størrelsen? Hvor ofte må båter på denne størrelsen opp/i tørrdokk ?

Jeg har sagt i mange år, jeg vil heller bo i en båt som er mer enn stor nok, enn hus/leilihet, så dette har jeg drømt om lenge. En annen fordel er jo at man kan flytte på dagen hvis man går lei av naboen eller lokasjoner. I tilegg kan man dra på ferie, uten å pakke :)

Jeg er allerede vant til og ha vannsklig arbeidsvei, siden jeg bor på øy og må bruke båt til og fra jobb, til og fra butikken osv. Så sånn sett så vil det ikke bli så stor forskjell

Knekk gjerne drømmen min litt, det er sånn man får frem de realistiske problemene med en båt i dette kalibrert og denne livsstilen

Eika

Eika

Den på linken, er en av mange i ca samme prisklasse.

Jeg skjønner at det blir dyrere enn en leilighet på fastlandet, men man får ikke en leiliget

• Create New...