Eika
Som jeg skriver over, knekk gjerne drømmen min litt, det er viktigt og få frem det realistiske i den ekte verden.
Det med takstmann var genialt, det hadde ikke jeg tenkt på, det er jo alltid kjekkt og vite hva man kjøper.
Grunnen til at jeg heller vil eie en båt, enn en leilihet er at jeg teller antall timer på vannet som kvalitetstimer i livet :) at det ikke er noen gullgruve, det forstår jeg også. Men livskvalitet kan ikke måles i penger :)
Ang motorene, så ser jeg for meg og bytte ut disse med noen nyere og mindre, jeg trenger aldri verden 20knop som toppfart, hadde den toppa 11 og marsja på 8, så hadde igrunn det vært nok for meg.
Men det som er det viktige for meg, er at det virker. Hvis man legger 2-300 000kr i service/vedlikehold/oppgraderinger med engang man kjøper den, så er vel mye gjort? Bytte skroggjennomføringer, sinkanoder, oljer på motor/gir, reimer på motorer. Men dette blir jo litt som ett hus, man kan faktisk ta det rom for rom, samtidigt som man bor i båten
Hvor mye koster det og drifte ett hus/leilihet i året?
Trur dere det vil bli så dyrt som 2-300 000 i året, hvis man for eks tar ett skikkeligt røska hvert 3-5år ?