Eika
Hva man ser på som frihet er vel opp til enhver ? Våkne samme plassen hver eneste dag, sette seg i bilen 07:45 for å rekke 8-16 jobben, er ett mareritt for noen, men en drøm for andre.
Noen har en jobb som gjør at det ikke er så nøye hvor de bor, så det er mulighet for å fløtte på seg, men det å fløtte er som alle vet ett mareritt. Hadde vært greit og binde opp tauene, så kjørt dit man ville være, når man ville være der.
Så for meg, er fast bolig og 8-16 jobb absolutt noe av det værste jeg kan tenke meg. Men jeg har jo overlevd i 35år, så skal vel klare 35år til. Men som jeg sa: livskvalitet kan ikke måles i penger.
Det som hadde gitt meg optimal frihetsføelse: bodd i en båt på 60+, bytta ut de 2 andre båtene med en fiskebåt. Da kunne jeg farta opp og ned langs norskekysten med fiskebåten på slep å fiska i de forskjellige fiskesesongene. Torskefiske i nord på vinteren, sjøkreps og leppefisk i sør på våren/sommeren, hummer på vei nordover på høsten. Samtidigt som jeg hadde alt rotet mitt med meg, det hadde vært saker det