Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

Det undrer meg litt at ingen har nevnt brenselceller for elektrisk motor. Det er jo utviklet slik teknologi for bil allerde (selv om det ikke er noen salgssuksess for småbiler ennå, blir vel det svaret for langtransport på vei og sjø). Da tilsvarer 5 kg hydrogen kjørelengden på en tank med fossilt drivstoff for en middels personbibil.

 

Uansett hvordan myndighetene tenker om tekniske løsninger, vil det vel være størst effekt i forhold til "klimautslipp" å gå på ferjer og større frakteskip aller først, før man "tar" fritidsflåten?

Mizar

Mizar

Det undrer meg litt at ingen har nevnt brenselceller for elektrisk motor. Det er jo utviklet slik teknologi for bil allerde (selv om det ikke er noen salgssuksess for småbiler ennå, blir vel det svaret for langtransport på vei og sjø). Da tilsvarer 5 kg hydrogen kjørelengden på en tank med fossilt drivstoff for en middels personbibil.

 

Uansett hvordan myndighetene tenker om tekniske løsninger, vil det vel være størst effekt i forhold til "klimautslipp" å gå på ferjer og større frakteskip aller først før man "tar" fritidsflåten?

Mizar

Mizar

Det undrer meg litt at ingen har nevnt brenselceller for elektrisk motor. Det er jo utviklet slik teknologi for bil allerde (selv om det ikke er noen salgssuksess for småbiler ennå, blir vel det svaret for langtransport på vei og sjø). Da tilsvarer 5 kg hydrogen en tank med fossilt drivstoff for bil.

 

Uansett hvordan myndighetene tenker om tekniske løsninger, vil det vel være størst effekt i forhold til "klimautslipp" å gå på ferjer og større frakteskip aller først før man "tar" fritidsflåten?



×
×
  • Create New...